Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Język niemiecki » Lekcje tematyczne

1...891011121314151617181920212223242526
Lekcja: "Porównanie obrządków świątecznych - Boże Narodzenie"

Historia Bożego Narodzenia


A Rome, dès le premier siècle avant J-C, on célébrait le culte de Mithra, d'origine persane, importé à Rome par les légionnaires romains. (W Rzymie, od pierwszego wieku p.n.e., obchodzono sprowadzony tam przez rzymskich legionistów kult Mitry, który był pochodzenia perskiego.)

Plus tard, aussi à Rome, l'Église a choisi de faire la fête du 25 décembre pour célébrer la naissance de Jésus, sans doute pour faire pièce à la cérémonie païenne de la naissance de Mithra. (Później, także w Rzymie, Kościół postanowił wybrać datę 25 grudnia, aby uczcić narodziny Jezusa, najprawdopodobniej w celu przeciwdziałania pogańskiej ceremonii narodzin Mitry.)

En effet, on a considéré la venue du Christ comme le lever du « Soleil de justice ».
(W rzeczywistości uznano przyjście Chrystusa jako wschód "Słońca Sprawiedliwości".)

Les premiers chrétiens ont rejeté cette fête jusqu’au 4e siècle de notre ère, car ces pratiques étaient d’origines païennes. (Pierwsi chrześcijanie odrzucali to święto aż do 4. wieku naszej ery, ponieważ praktyki te miały pogańskie pochodzenie.)

Les Français conscients de tout cela n'attachent pas d'importance à la dimension religieuse de Noël. (Francuzi, świadomi tego wszystkiego nie przywiązują uwagi do religijnego wymiaru tych świąt.)
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie