Załóż przynajmniej dwa warianty rozwoju przyszłości - oczekiwany i pesymistyczny
Pierwszy oddawać będzie scenariusz najbardziej prawdopodobny, takiego rozwoju firmy powinieneś się spodziewać, drugi odpowie ci, czy poradzisz sobie także w gorszych warunkach.
Nie bój się testowania najbardziej czarnych wizji
Będziesz przynajmniej świadom wrażliwości twojego modelu biznesu na zmiany warunków rynkowych.
Bądź ostrożny
Lepiej nieco zaniżyć szacunki niż być zbytnim optymistą. Ale też bez przesady, biznesplan, w którym wszystkie wpływy zmniejszysz o połowę na pewno nie będzie planem wiarygodnego biznesu.
Nie oszukuj się
Jeżeli biznesplan w wariancie oczekiwanym daje nikłą szansę twojej firmie, a w dodatku model finansowy jest wrażliwy, konsekwencja nie jest wskazana, warto pomyśleć o czymś innym.