Segmenty rynków międzynarodowych w zależności od przedmiotu transakcji:
segment rynków surowców (np. rynek paliw, rud metali żelaznych)
segment towarów rolno - spożywczych
segment towarów przemysłowych
segment usług (np. rynek usług transportowych, ubezpieczeniowych)
wg kryterium geograficznego:
rynki lokalne i regionalne (najczęściej zlokalizowane wokół miejsca produkcji, są to najczęściej rynki wewnątrzkrajowe, w pewnych warunkach mogą one mieć charakter rynków międzynarodowych, np. rynki przygraniczne,
rynki krajowe (zawsze można mówić o pewnym rynku krajowym, gdy zawsze są
pewne bariery oddzielające ten segment od segmentu międzynarodowego
rynki międzynarodowe o charakterze regionalnym (w ramach pewnych porozumień integracyjnych, np. strefy wolnego handlu: rynek krajów CEFTA, NAFTA, UE)
rynek światowy (międzynarodowy o zasięgu światowym) (obejmuje swoim zasięgiem wszystkie pozostałe segmenty rynku; można w obrębie tego segmentu przeprowadzać segmentację wg przedmiotu transakcji, np. światowy rynek miedzi).