Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Geografia » Liceum - lekcje

12345678910111213141516171819
Lekcja: "116. Produkcja zwierzęca, rybołówstwo i rybactwo"
Produkcja zwierzęca, rybołówstwo i rybactwo
Krasnorost - przykład glonaAutor: Wikipedia[Ravidreams]

Rybołówstwo i rybactwo

Bardzo dobrze i na coraz większą skalę rozwija się marikultura (hodowla organizmów morskich – np. ryb, mięczaków, stawonogów, glonów - w celach konsumpcyjnych, gospodarczych i rozmnażania rzadkich gatunków morskich stworzeń), którą zapoczątkowała Japonia, uprawiając glony na prętach bambusowych już w XVII w. Współcześnie uprawy szkarłatnic w przybrzeżnych wodach zatok Japonii przekraczają powierzchnię 50 km2, na której zatrudnia się ponad 70 tys. pracowników. Na dużą skalę uprawia się tam także krasnorosty i brunatnice. Wysoki rozwój poziomu marikultury występuje także w Chinach, Korei, Norwegii, Indonezji, Chile oraz na Filipinach, zaś państwa leżące nad Morzem Śródziemnym zajmują się głównie hodowlą skorupiaków.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie