Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Biologia » Liceum - lekcje

1234567891011121314151617
Lekcja: "129. Reagowanie i koordynacja funkcji życiowych"
Układ nerwowy stawonogów, głowonogów i pierścienic
Kalmar
Układ nerwowy stawonogów (owady, skorupiaki i pajęczaki) i pierścienic jest oddzielony od powłok ciała i posiada wyraźnie wydzielone centrum w postaci jakby mózgu, od którego odchodzi tzw. brzuszny łańcuszek nerwowy. Układ nerwowy głowonogów (kalmary, ośmiornice; mają od 1 cm do ponad 20 m długości) cechuje się wysokim poziomem rozwoju. Posiadają one relatywnie duży mózg, który powstał poprzez zlanie się większości zwojów w jedną masę. Według przeprowadzonych badań ocenia się, że w mózgu ośmiornicy znajduje się ponad 150 mln neuronów, zaś przeciętny mózg człowieka posiada około 100 mld neuronów. Mocno rozbudowany mózg głowonogów świadczy o tym, że są one najinteligentniejszymi bezkręgowcami i posiadają dużą zdolność do uczenia się.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie