Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Podstawy przedsiębiorczości » Liceum - lekcje

1234567891011121314151617181920
Lekcja: "08. Otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa"

Przedsiębiorstwo - otoczenie rynkowe


Żadne przedsiębiorstwo nie działa w próżni, ale w określonym otoczeniu rynkowym. Analiza otoczenia umożliwia podejmowanie właściwych decyzji, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu rynkowego.


Otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa jest to ogół czynników wpływających na zdolność przedsiębiorstwa do zaspokajania potrzeb nabywców w sposób umożliwiający mu osiąganie zysku.


Otoczenie rynkowe można podzielić na dwie części:

  • pierwszą stanowi otoczenie bliższe (zwane otoczeniem bezpośrednim lub mikrootoczeniem)

  • drugą tworzy otoczenie dalsze (zwane otoczeniem pośrednim lub makrootoczeniem)
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie