Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Podstawy przedsiębiorczości » Liceum - lekcje

1234567891011121314151617181920
Lekcja: "08. Otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa"

Konkurencja


Konkurencja to rywalizacja o fundusze nabywcze kupujących poprzez przedstawienie oferty w sposób bardziej atrakcyjny od innych (np. z punktu widzenia ceny lub jakości). Otoczenie konkurencyjne tworzą trzy grupy podmiotów:

  • konkurenci bezpośredni
  • sprzedawcy substytutów
  • konkurenci potencjalni

Konkurenci bezpośredni obsługują tę samą grupę nabywców oferując produkty zaspakajające te same potrzeby w podobny sposób (np. konkurentem dla McDonaldas będzie Burger King a nie luksusowa restauracja).

Sprzedawcy substytutów zaspokajają te same potrzeby, choć za pomocą innych produktów (np. konkurentem dla zakładów mleczarskich wytwarzających masło będą zakłady tłuszczowe oferujące margarynę do smarowania).

Grupa konkurentów potencjalnych obejmuje podmioty, które aktualnie nie są konkurentami przedsiębiorstwa, ale mogą się nimi stać w określonych okolicznościach (np. kiedy rozszerzą swoją ofertę).

<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>
Pobierz lekcję

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie