Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Biologia » Liceum - lekcje

1...567891011121314151617181920...2627
Lekcja: "030. Oddziaływania międzypopulacyjne"
Dafnia
Chyba najlepszym przykładem drapieżcy, który wpływa na zachowanie równowagi ekologicznej, jest lis. Może on porwać młodą sarnę albo królika, ale nie pogardzi myszą leśną, a nawet dżdżownicami. Czasami wspomaga też dietę poziomkami i jagodami. Funkcjonuje wówczas jako roślinożerca. Dla takiego wszechstronnego organizmu załamania się jakiegoś źródła pożywienia nie jest groźne. Gatunki mniej wszechstronne albo żyjące w uboższych biocenozach są w trudniejszej sytuacji (przypadek rysia w Kanadzie). Funkcje regulacyjne organizmów drapieżnych są ważne dla całej biocenozy. Przykładowo, w normalnym niezanieczyszczonym jeziorze jeden z możliwych łańcuchów pokarmowych przedstawia się następująco: sinice samożywne -› dafnie -› leszcze -› szczupaki.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie