Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Historia » Gimnazjum - lekcje

12345678910111213
Lekcja: "141. Zabór pruski"
Młyn wodny
Zabór pruski

Znaczenie polskiego zaboru

Część zebranych płodów rolnych była przetwarzana na miejscu, a duże ich ilości spowodowały, że w miastach i na wsiach powstawały liczne cukiernie, gorzelnie i młyny. Na wsiach budowano nowoczesne zabudowania gospodarskie (stawiano murowane budynki i kryto je dachówką), które wypierały strzechy i gliniane chałupy, mieszczące się na Śląsku, Pomorzu i w Wielkopolsce. W rozwoju gospodarczym bardzo pomocne stały się rozwijające przez rząd sieci komunikacyjne. Ziemie polskie zaboru pruskiego miały najgęstszą sieć kolejową niż pozostałe. Poprawiła się jakość dróg, a niektóre posiadały nawierzchnię utwardzaną.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie