Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Dziadek optymista

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2042 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć dla dzieci 6 letnich. Zapoznanie z literką O,o.

Scenariusz na podstawie programu M. Bogdanowicz

Temat kompleksowy: Jesteśmy Polakami.

Temat zajęć: Dziadek optymista- wprowadzenie wielkiej i małej litery "O,o" z zastosowaniem Metody Dobrego Startu.

Cel ogólny:
    doskonalenie umiejętności niezbędnych do nauki czytania i pisania takich jak: rozpoznawanie liter, umiejętność analizy i syntezy słuchowej, umiejętność pisania po śladzie.
Cele szczegółowe,
    dziecko potrafi:
  • pokazać i nazwać poszczególne części ciała,
  • rozwiązać zagadkę,
  • dokonać analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,
  • maszerować rytmicznie, wystukać rytm piosenki,
  • odwzorować wzór litery na różnych materiałach,
  • wykonać samodzielnie zadanie na karcie
Pomoce:
    wzór litery, karta ćwiczeń, dwie kartki z bloku rysunkowego, taca z kaszą manną, węgiel rysunkowy, czerwony mazak, litery ze styropiany pokryte papierem ściernym.
Przebieg zajęcia:
  1. Dzieci siadają po turecku naprzeciwko siebie w parach: poprawiają włosy, obrysowują dłonią kształt twarzy, dotykają czoła, skroni, chwytają za ucho, wskazują oczy, wygładzają brwi, zamykają i otwierają powieki, mrugają rzęsami, dotykają czubka nosa, pokazują gdzie jest broda, podbródek, nadymają policzki, witają się głowami, uszami, brodami i nosami.
  2. Utrwalają schemat ciała przy pląsie "głowa, kolana" (zapraszają do tego pląsu rodziców).
    Na melodię "Siekiera, motyka" śpiewamy razem pokazując poszczególne części ciała.
    Głowa-pięty
    Kolana-pięty
    Głowa-ramiona
    Kolana-pięty
    Oczy, uszy, usta, nos
    Prowadzimy to najpierw siedząc, potem stojąc. Zaczynamy w wolnym tempie stopniowo przyspieszamy.
  3. Dzieci rozwiązują zagadkę: "Okienka na nosie, uszu się trzymają. Wielki z nich pożytek oczy dziadka mają". Słuchając piosenki, dzieci zwracają uwagę, jakiego koloru są okulary dziadka. Od kogo dziadek je dostał? Co robi optyk? Dziadek patrzy na świat przez różowe okulary, to znaczy, ze jest wesoły, zadowolony i wierzy, że spotka go wiele miłych zdarzeń.
    Dziadek jest, więc optymistą. Co by było, gdyby założył czarne okulary?
         Kiedy używa się przyciemnionych okularów? Posłuchaj i powtórz te słowa, które się rymują: stary, okulary, optyk. Które słowa brzmią podobnie: okropnie, optyk, optymista. Dzieci odpowiadają, jaką głoską zaczynają się te słowa. Zapamiętują, ze głoska "o" jest samogłoską.
  4. Kładą się na plecach naśladują dziadka, który pojechał na wycieczkę rowerową. "Pedałują" szybko jadać z górki, wolno- jadać pod górkę. Próbują robić to sama w parze z kolega, stykając się z nim stopami. Wstają i naśladują skoki przez kamienie, przepływanie przez rzekę, wspinanie się na stromą górę. Staja na palcach i rozglądają się przez "lornetkę".
  5. Przy piosence o dziadku, maszerują rytmicznie, dziarskim, sprężystym krokiem, wymachując rękami. Siadają uderzają stopami o podłogę, dłońmi kolana.
  6. Przyglądają się wielkiej i małej literze "O, o". Zastanawiają się, czym różnią się od siebie? Piszą literę "Oo" palcem ba wzorze, powtarzają ćwiczenie śpiewając piosenkę.
  7. Dzieci otrzymują literę ze styropianu pokryta papierem ściernym, utrwalają przez dotyk.
        Piszą na tacy z kaszą manna śpiewając piosenkę wielokrotnie po tym samym śladzie. Pisza litery na kartkach z bloku węglem, potem czerwonym mazakiem. Wykonują zadanie na karcie ćwiczeń.
  8. Po krótkiej przerwie formują z plasteliny wielka i małą literę "o". Oceniają swoje prace, wybierają najstaranniejsze.
Opracowała : Małgorzata Twardowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie