Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Problem postrzegania dźwięków drogowych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 634 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przukład pracy z dziećmi 4- letnimi. Konspekt dotyczy przyjrzenia się sytuacjom drogowym, przy zaangażowaniu zmysłu słuchu, o czym często zapominamy.


Scenariusz zajęcia z dziećmi 4- letnimi.
Temat: Problem postrzegania dźwięków.

Cele operacyjne:
  • dziecko chętnie podejmuje zadania
  • dziecko kształtuje słuch fonemowy
  • dziecko uświadamia sobie, że jest uczestnikiem ruchu drogowego
Metoda: czynna, słuchowa
Czas trwania: 20- 30 min

Liczba uczestników: grupa przedszkolna

Pomoce:
zestaw Autochodzika: 3 auta wraz z akcesoriami, przejście dla pieszych z sygnalizatorami, krawężniki, puzzle- układanka, domek- kawiarenka, szarfy, płyta CD.

Reguły zabawy:
  • dzieci podzielone są na 4- 5 osobowe zespoły
  • każdy zespół to inny kolor szarfy
  • dzieci wzywane są do zabawy kolorami, pozostałe dzieci stanowią widownię
Przebieg:
  1. Zaproszenie do zabawy, wyjaśnienie reguł gry.
  2. Pierwszy zespół zadaniowy, wyłoniony zostaje przez wyliczankę znaną dzieciom.
  3. Słuchanie dźwięków pojazdów uprzywilejowanych: policja, pogotowie. Zadanie dla zespołu: odgadnięcie dźwięków i wybór piankowego auta z akcesoriami.
  4. Dźwięki pojazdów ulicy, np. tramwaj, autobus. Wybór spośród kilku rozsypanek- układanek tej, która dotyczy tego pojazdu i ułożenie jej.
  5. Wysłuchanie dźwięku pochodzącego z sygnalizatora świetlnego (wybrane dziecko ma zakryte oczy) i wskazanie miejsca, z którego pochodzi ten dźwięk.
  6. Cała grupa. Adekwatne reagowanie na słyszane dźwięki z sygnalizatora (CD ), przechodzenie po pasach. Po prawidłowym przejściu przez pasy, spotkanie przy ,,kawiarni’’, wręczenie lizaków.
Opracowanie Agnieszka Łaszczuk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie