Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Pieniądze rządzą światem

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2157 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Plan lekcji języka angielskiego w liceum

KONSPEKT LEKCJI - „MONEY MAKES THE WORLD GO ROUND” (PIENIĄDZE RZĄDZĄ ŚWIATEM).


A - Poziom: średnio-zaawansowany

B- Cele:
• Ćwiczenia usprawniające zdolności mówienia w języku angielskim.
• Zaprezentowanie walut obowiązujących w różnych krajach.
• Wprowadzenie słownictwa związanego z tematem: „Pieniądze.”
• Zachęcanie uczniów do wyrażania własnych opinii i sądów w języku obcym.

C- Przebieg lekcji:

CZĘŚĆ PIERWSZA: (Szacowany czas: 10 minut)

Kontekst: Jest to ćwiczenie rozgrzewające i przygotowujące do dalszej dyskusji
Ćwiczenie: Uczniowie otrzymują kartki z dwoma kolumnami. Pierwsza kolumna zawiera nazwy różnych krajów, druga natomiast waluty, które używane są w tych krajach. Zadaniem uczniów jest połączenie nazw krajów z walutami, które w nich obowiązują.
Pomoce: Kartki z kolumnami przygotowane przez nauczyciela (patrz załącznik)
Język: Struktury gramatyczne oraz słownictwo stosowne do poziomu klasy.

Załącznik: Exercise 1: Match the countries with their currencies:

1. CUBA A. KIP
2. NEW ZEELAND B. BANT
3. SWITZERLAND C. EURO
4. VENEZUELA D. KYAT
5. VIETNAM E. YUAN
6. ARGENTINA F. LEMPIRA
7. HONDURAS G. YEN
8. PANAMA H. BOLIVAR
9. THAILAND I. HUEVO SOL
10. ITALY J. PESO
11. BIRMA K. NEW ZEELAND DOLAR
12. CHINA L. SWISS FRANK
13. JAPAN M. DONG
14. PERU N. AUSTRAL
15. LAOS O. BALBOA

Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie znać niektórych walut ( niektóre z nich są dosyć „egzotyczne”- np. balboa, huevo sol, kyat - aby ćwiczenie było bardziej śmieszne i interesujące). Nauczyciel pomoże w dopasowaniu krajów i walut.

CZĘŚĆ DRUGA: (Szacowany czas: 10 minut)

Kontekst: Rozmowa
Ćwiczenie: to zadanie związane jest z przysłowiami. Uczniowie są poproszeni o wymienienie kilku polskich przysłów związanych z tematem: „Pieniądze.” Następnie nauczyciel przedstawi im kilka angielskich przysłów związanych z tym tematem ( np. „A fool and his money are soon parted”, „Charity begins at home”) i poprosi uczniów o wypowiedzenie się na ich temat.
Pomoce: Tablica do wypisania przysłów.
Język: Struktury gramatyczne oraz słownictwo stosowne do poziomu klasy.
Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie zrozumieć znaczenia danego przysłowia. Nauczyciel wyjaśni znaczenie przez opowiedzenie krótkiej historyjki.

CZĘŚĆ TRZECIA: (Szacowany czas: 10 minut)

Kontekst: Czytanie
Ćwiczenie: Uczniowie czytają dialog pomiędzy urzędnikiem bankowym a klientem w banku. Po przeczytaniu tekstu uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela związane z tekstem (np., Co to jest rachunek bierzący?, Jak otworzyć taki rachunek?). Po odpowiedzeniu na wszystkie pytania nauczyciel wyjaśni nowe wyrazy.
Pomoce: Kartki z dialogiem przygotowane przez nauczyciela (Tekst został zaczerpnięty z ”English. Repetytorium tematyczno-leksykalne” Małgorzaty Cieślak (1998:68)).
Język: Słownictwo związane z tematem: „Pieniądze.”
Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie być w stanie odpowiedzieć na pewne pytania bez uprzedniego wyjaśnienia nowych wyrazów. Nauczyciel przetłumaczy wyrazy sprawiające najwięcej trudności.

CZĘŚĆ CZWARTA: (Szacowany czas: 15 minut)

Kontekst: Ćwiczenie gramatyczne, ćwiczenie w parach
Ćwiczenie: Uczniowie otrzymują kartkę z dwoma kolumnami. W pierwszej kolumnie znajdują się idiomy a w drugiej ich wyjaśnienia. Zadaniem uczniów jest połączyć idiomy z ich wyjaśnieniami. Następnym zadaniem jest napisanie własnych zdań z poszczególnymi idiomami.
Pomoce: Kartki z idiomami przygotowane przez nauczyciela.
Język: Idiomy związane z tematem: „Pieniądze” (patrz załącznik)
Możliwe problemy: Uczniowie mogą mieć problemy z połączeniem wszystkich par. Nauczyciel pomoże połączyć idiomy przez podanie zdania z poszczególnym zwrotem.

Załącznik: Exercise 3: Match the idioms with their meanings:

1. to be in the money a) in my opinion
2. for my money b) to spend money freely
3. to have money to burn c) be rich (slang)
4. to spend money like water d) put words into action
5. to put one’s money
where one’s mouth is e) in no way
6. not for love or money f) to have a lot of money


PRACA DOMOWA:
Uczniowie mają za zadanie przygotować się do dyskusji na temat roli pieniądza w otaczającym nas świecie. W tym celu powinni przygotować w domu argumenty przemawiające za tym, że pieniądze są najwyższą wartością w naszym życiu jak również argumenty przekonywujące o tym, że mimo wszystko istnieją jeszcze inne wartości (Np. rodzina, miłość, przyjaźń).

Konspekt opracowany i przygotowany przez:
mgr Anna Stopyra
nauczyciel języka angielskiego
w Zespole Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Szczecinie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie