Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Gotowość do czytania i pisania na tle ogólnej charakterystyki rozwojowej dziecka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 790 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Fakt pójścia dziecka do szkoły jest wielkim przełomem i przeżyciem w jego życiu. Dzieci muszą spełniać określone wymagania rozwojowe pod względem fizycznym i psychicznym. Wymagany poziom rozwojowy określa się jako dojrzałość szkolną. Idąc za definicją: dojrzałość szkolna to osiągnięcie przez dziecko takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego, który czyni je wrażliwym i podatnym na systematyczne nauczanie i wychowanie w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Jest to tak jakby moment równowagi między wymogami szkoły a możliwościami rozwojowymi dziecka.

Kryteria dojrzałości szkolnej obejmują:

  • rozwój fizyczny z uwzględnieniem motoryki;
  • rozwój procesów poznawczych: myślenia, mowy, pamięci, wyobraźni i uwagi dowolnej;
  • dojrzałość społeczną i emocjonalną.

    Rozwój fizyczny dziecka w wieku 6 lat wiąże się z prawidłowym ukształtowaniem kości, mięśni, narządów wewnętrznych, układu nerwowego, narządów zmysłów, które zapewniają odpowiednią odporność dziecka na zmęczenie, wysiłek fizyczny, choroby oraz dobrą sprawność w zakresie motoryki.

    Rozwój umysłowy związany jest z rozwojem funkcji poznawczych, z umiejętnością spostrzegania, różnicowania, z wyobraźnią i uwagą dowolną dziecka. Ważny jest prawidłowy rozwój mowy pod względem artykulacji dźwięków, jak i zasobu pojęć i słów oraz swoboda wypowiadania myśli.

    Rozwój uczuciowo - społeczny wyznacza dziecku możliwości podporządkowywania się wymogom szkoły, stopień wrażliwości na ocenę, umiejętność panowania nad swoimi emocjami oraz umiejętność współpracy i współdziałania z rówieśnikami.

    Dla wszystkich dzieci początek nauki w szkole stanowi bardzo ważny okres w ich życiu. Zaś opanowanie umiejętności czytania i pisania jest dla wielu dzieci zadaniem trudnym, uzależnione jest od sprawności narządów zmysłu (wzroku, słuchu), mowy oraz sprawności manualnej (pisanie).

    (...)

    Bogumiła Pęgiel
    Przedszkole w Bolesławiu

  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie