Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Matematyczne andrzejki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5097 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz lekcji matematyki w klasie VI


Temat: „Magia imienia”, czyli wróżby andrzejkowe jako utrwalenie działań na liczbach całkowitych

Cele lekcji:
• Doskonalenie umiejętności wykonywania działań na liczbach całkowitych
• Przypomnienie tradycji wróżb andrzejkowych
• Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
• Korelacja z językiem polskim – utrwalenie pojęć takich jak: samogłoski, spółgłoski, sylaby i głoski

Formy i metody pracy: Praca w zespołach

Środki i materiały dydaktyczne:
Karty pracy;
I. Przebieg lekcji:

1. Faza wprowadzająca.

a) Powtórzenie wiadomości na temat:
• Pojęcie liczb całkowitych
• Działania na liczbach całkowitych
• Pojęcie samogłosek, spółgłosek, dwuznaków, głosek, sylab

b) Nawiązanie do tego szczególnego dnia w roku, jakim są Andrzejki

3. Faza realizacji:

a) głośne odczytanie instrukcji i objaśnienie jej krok po kroku
b) podział klasy na dwuosobowe zespoły
c) objaśnienie, że każdy zespół ma korzystać z karty pracy – obliczyć moc własnego imienia

II. Podsumowanie:
Odczytanie przez uczniów otrzymanych wyników ( mocy imienia ) i otrzymanie od nauczyciela karteczki z przepowiednią.

III. Praca domowa - Obliczenie mocy swojego nazwiska.



OPRACOWANIE
Jadwiga Niedziółka



Karta pracy ucznia

Imię i nazwisko każdego człowieka związane jest z nim nierozerwalnie przez całe życie i podobno kryje w sobie wiele informacji. Kiedyś nazwiska tworzono w ten sposób, iż oznaczały one znamienne cechy charakteru jakiegoś człowieka, wykonywany zawód, miejsce pochodzenia lub imiona ojca.
Obecnie te znaczenia trochę się zatarły, jednak każde imię i nazwisko kryje w sobie magiczną moc, dzięki której możesz dowiedzieć się, jaki naprawdę jesteś.
Przeczytaj uważnie wszystkie polecenia i wykonaj je bardzo starannie – a odkryjesz tajemnicę swojego imienia.
Życzę Ci miłej zabawy.

1. wszystkie litery ze swojego imienia zastąp liczbami z tabeli i dodaj je Otrzymasz w ten sposób MOC IMIENIA.


A – 1 I – 3 R – 7
Ą – 2 J – 6 S – 9
B – 9 K – 2 Ś – 4
C – 3 L – 8 T – 6
Ć – 5 Ł – 4 U – 3
D – 2 M – 5 W – 2
E – 5 N – 3 X – 4
Ę – 1 Ń – 0 Y – 8
F – 4 O – 1 Z – 5
G – 3 Ó – 4 Ź – 3
H – 7 P – 5 Ż – 6


2. otrzymaną liczbę pomnóż przez liczbę spółgłosek występujących w imieniu

3. zmniejsz wynik o liczbę trzy razy większą niż liczba spółgłosek w Twoim imieniu

4. dodaj iloczyn liczby głosek i podwojonej liczby sylab imienia

5. jeśli numer wielkiej litery Twojego imienia jest:
• parzysty – do wyniku dodaj liczbę dwukrotnie większą niż ten numer
• nieparzysty – wynik powiększ o liczbę siedmiokrotnie większą niż ten numer

6. dodaj liczbę większą o 5 niż liczba dwuznaków występujących w imieniu

7. odejmij liczbę liter imienia, którym przypisano liczby parzyste

8. zsumuj cyfry wyniku

9. jeśli otrzymałeś liczbę dwucyfrową lub większą, ponownie dodaj cyfry i postępuj tak, aż otrzymasz liczbę jednocyfrową

10. ostateczny wynik jest Twoja wróżbą




1.
Numer jeden, zawsze pierwszy
Pewny siebie, dumna minka
Lecz uważaj, mówi wierszyk, bo przestaniesz być najlepszy,
Kiedy wpadnie Ci jedynka
2.
Dwójka, to inaczej para
Pary zaś Ci nie zabraknie.
Jeśli dobrze się postarasz
Kolej losu Cię nie zagnie
I zdobędziesz, choćby zaraz
Wszystko, czego pragniesz.
3.
Trójka liczbą jest upartych
Gdy się uprzesz –na bok żarty
Nikt Cię w życiu nie oszuka
Nie zmartwi Cię żadna wpadka
Mówisz – „do trzech razy sztuka. Takie życie to jest gratka!”
4.
Lubisz cztery pory roku
Jesteś wierny, pilny, szczery
A że źle się czujesz w tłoku,
Zawsze nieco stoisz z boku.
Lubisz domu kąty cztery
I nie żyjesz dla kariery.
5.
Pięć – jak palce jednej dłoni.
Dobrze czujesz się w zespole.
Mawiasz zawsze „my”nie„oni”
Lubisz działać, lecz czy w szkole
Chmurnooki mój sokole
W piętkę za piątką nie gonisz?
6.
Szóstka – liczba to magiczna
Ważna zwłaszcza przed klasówką,
Gdy obawa histeryczna
Wywołuje w głowie pustkę
Chciałbyś znać magiczne słówko,
Co pomoże zdobyć szóstkę
7.
Siedem liczbą jest szczęściarzy
Więc i Tobie szczęście sprzyja
Chojnie los Cię wyposażył
Pech Cię w życiu z dala mija.
Nawet gdy się wpadka zdarzy,
Szybko od dna się odbijasz.
8.
Martwe osiem – nieskończoność
Pętla bez granic i celu.
Więc w marzeniach lubisz tonąć
Jak podobnych wielu.
I w obłokach bujasz ponoć –
Niepoprawny marzycielu!
9.
Dziewięć to jest 6 na głowie
Gdy spytają Cię kolego:
Czy masz szóstki w szkole?
Powiesz, kto wymyślił coś takiego
Szóstki? Ani mi to w głowie!

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie