Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesienne pożegnania i powitania...

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1308 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Mgr Elżbieta Kozłowska
Mgr Anna Wiosło
Nauczyciele nauczania zintegrowanego
Szkoła Podstawowa w Bostowie


Konspekt lekcji otwartej nauczania zintegrowanego przeprowadzonej przez mgr Elżbietę Kozłowską i mgr Annę Wiosło w klasie II integracyjnej
dnia 30.IX.2004r.

Stan klasy:
13 uczniów, w tym troje z orzeczeniem do nauczania integracyjnego.

Klaudia - dziewczynka autystyczna
Albert - chłopiec upośledzony w umiarkowanym stopniu
Przemek - chłopiec upośledzony w umiarkowanym stopniu

Krąg tematyczny: Co słychać u zwierząt?

Temat dnia: Jesienne pożegnania i powitania...

Temat lekcji: Obliczanie w zakresie 100. Jesienne odloty i przyloty ptaków – rozpoznawanie
ptaków - „gości’’ i „domowników’’, ich jadłospisu i wyglądu. Utrwalenie
piosenki „ Ptaki’’. Kolorowanie ptaków jako element dekoracji kącika
przyrody. Swobodne wypowiedzi o ptakach na podst. tekstu H Zdzitowieckiej
„Powitania i pożegnania’’. Uzupełnianie i pisanie zdań – odpowiedzi
na pytania.

Cel główny:
Poznanie i rozpoznawanie ptaków „ domowników’’ i „ gości’’ przylatujących do nas zimę

Cele szczegółowe:

Uczeń:
 Potrafi prawidłowo dodawać i odejmować w zakresie 100.
 Potrafi dostrzec zmiany zachodzące w przyrodzie związane z dana porą roku.
 Rozpoznaje i nazywa ptaki mieszkające cały rok u nas i ptaki przylatujące do nas (gile i jemiołuszki).
 Wypowiada się pełnymi zdaniami na temat pokarmu dla ptaków.
 Potrafi odszukać odpowiedni fragment w tekście.
 Potrafi zgodnie współpracować w grupie.
 Umie zaprezentować pracę grupy.

Cele lekcji: przewidywane osiągnięci uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 Uczeń uważnie słucha poleceń nauczyciela.
 Potrafi przeliczyć na konkretach do 10.
 Współpracuje z grupą i nauczycielem.
 Potrafi podzielić się wiadomościami w formie prostych zdań.
 Potrafi rozpoznać ptaki po kolorze i kształcie.

Metody: pogadanka
 rozmowa
 praca z tekstem
 działalność praktyczna

Formy organizacyjne:
 Praca w grupach zróżnicowana
 Praca indywidualna jednolita i zróżnicowana (przyporządkowanie do grupy po jednym dziecku z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)

Typ lekcji:
 Zapoznanie z nowym materiałem

Forma nauczania:
 Lekcja w klasie

Środki dydaktyczne:
 Łamigłówka matematyczna, rozsypanka literowa, kartki z wiadomościami dotyczące ptaków (gile, wróble, jemiołuszki), ilustracje i plansze ptaków, sylwetki ptaków, kredki, klej, papier, czytanka, ćwiczeniówka nr 2, plansza z drzewem.

Faza przygotowawcza:
 Zapoznanie uczniów z formą i celami lekcji.
 Podział uczniów na trzy grupy.
 Każda grupa otrzymuje materiały do pracy i zapoznaje się z nimi.

Zasady pracy w grupie:
1. Zasada tolerancji.
2. Nie krytykujemy.
3. Akceptujemy się nawzajem.
4. Jesteśmy życzliwi w obcowaniu ze sobą.
5. Jesteśmy wszyscy równi.
6. Szanujemy osobę mówiącą i słuchamy jej.
7. Uważnie słuchamy poleceń nauczyciela.

Przebieg lekcji:

1. Rozmowa wstępna: ,,Jaki mamy miesiąc?”
,,Jaka jest pogoda?”
,,Jaka jest temperatura?’’
,,Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie?”
2. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
 Nauczyciel zaprasza do wspólnego rozwiązania łamigłówki matematycznej.
Kto przyleciał do nas? Uczniowie dowiedzą się gdy poprawnie obliczą wszystkie działania.
Dzieci niepełnosprawne przypinają koła z liczbami przy pomocy nauczyciela. Z tyłu kół są litery z hasłem: PRZYLECIAŁY GILE I JEMIOŁUSZKI
3.Jakie ptaki będą czekały na naszą pomoc? (praca w grupach)

Uczniowie w grupach układają rozsypankę wyrazową :

 I grupa – Jemiołuszki
 II grupa – Gile
 III grupa – Wróble

Czytanie w grupach wiadomości związanych z daną grupą ptaków.
Każda grupa koloruje wg. wzoru swojego ptaka.
Prezentacja przez lidera pracy swojej grupy.

4. Zabawa ruchowa przy piosence pt. „PTAKI”.

5. Na jaką pomoc mogą liczyć ptaki? (podr. str.76-77).
 Wysłuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Powitania i pożegnania”, czytanego przez nauczyciela.
 Wypowiedzi dzieci na temat ptaków „Gości” i ptaków „Domowników”. Czytanie fragmentów tekstu z podręcznika na poparcie swojego zdania.
 Wyszukiwanie w tekście zdań mówiących o przysmakach dla ptaków na przydrożnych drzewach i krzewach.
 Rozpoznawanie ptaków na planszach.
6. Głośne indywidualne czytanie wiersza o ptakach z naturalną intonacją (ćw. 2, z.1,str.14).
7. Samodzielne uzupełnianie i pisanie zdań o ptakach i jadłospisie (ćw.2, z. 2,3, str.14).
Uczniowie niepełnosprawni odwzorowywują wyraz „gil” i piszą literkę „G” i „g”.
 Głośne czytanie uzupełnionych zdań z objaśnieniem niektórych wyrazów.

8.Podsumowanie:
 Każda grupa przypina na przygotowanym drzewie swoje ptaki z podpisem
 Wspólny wniosek odnoszący się do tematu lekcji: Należy opiekować się ptakami.
9. Ocena, samoocena.


Elżbieta Kozłowska i Anna Wiosło

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie