Od września 2012 szkoła na Bielanach funkcjonuje pod nowym adresem przy ulicy Smoleńskiego 2 (róg Lektykarskiej)
w nowoczesnym budynku w bliskim sąsiedztwie AWF i Lasku Bielańskiego. Niepubliczna Szkoła Podstawowa bierze udział
w programie Miasta Stołecznego Warszawy "Warszawska Karta Rodziny".
Dla posiadaczy
Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka przygotowaliśmy specjalne zniżki.
Nasza szkoła powstała 1 września 2011 roku. Wraz
z rozpoczęciem działalności otrzymała imię znanego francuskiego pisarza, autora powieści podróżniczych i fantastyczno-naukowych Juliusza Verne`a oraz została wpisana do Ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. st. Warszawa.
Szkoła jest kontynuacją programu dydaktyczno – wychowawczego Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch (dawnej Zielona Ciuchcia). Najważniejszym kryterium przyjęcia dziecka do szkoły jest rozmowa z Rodzicami, podczas której obydwie strony (szkoła i opiekunowie dziecka) omawiają zasady współpracy oraz określają swoje oczekiwania i zobowiązania.
Inicjatorką uruchomienia Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Juliusza Verne`a jest Agata Wawer - wieloletni dyrektor ds. dydaktyki i wychowania sieci przedszkoli Ciuchcia Puch Puch (dawna Zielona Ciuchcia).
Program nauczania w klasach I – III
Głównym celem kształcenia w
Szkole Podstawowej im. Juliusza Verne’a jest łagodne wprowadzanie dzieci w świat wiedzy,
a priorytetem kadry – indywidualne wspomaganie dziecka
w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.
Nasz system wychowawczy zakłada takie oddziaływania, aby dziecko
w miarę swoich możliwości było przygotowane do życia
w zgodzie z samym sobą, ludźmi
i przyrodą. Dbamy
o to, aby nauczyło się odróżniać dobro od zła, było świadome swojej przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej
i wspólnoty narodowej) oraz rozumiało konieczność dbania
o przyrodę.
Jednocześnie dążymy do
ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych młodemu człowiekowi do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV – VI szkoły podstawowej. Bardzo ważne jest dla nas odkrywanie mocnych stron wychowanków, rozwijanie ich uzdolnień oraz stwarzanie po temu odpowiednich warunków.
W klasach I – III realizowany jest program, który najlepiej dostosowany jest do zróżnicowanych możliwości i zdolności edukacyjnych uczniów. Pozwala on na rozpoczęcie edukacji w momencie, w którym aktualnie znajduje się dziecko ze swoją wiedzą i osobistym rozumieniem świata. Realizacja programu zakłada wykorzystanie metod zapewniających wychowankom właściwe proporcje między zajęciami statycznymi (w ławce) a nabywaniem umiejętności poprzez różnego rodzaju aktywność.
Wymieniony program obejmuje treści nauczania z zakresu: edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, muzycznej, plastycznej, zdrowotnej i wychowania fizycznego, zajęć komputerowych, technicznych, etyki i religii.
Program nauczania języka angielskiego
Naukę języka angielskiego
w klasach I – III rozszerzyliśmy:
- z dwóch (wymaganych przez ramowy plan nauczania MEN) do ośmiu jednostek lekcyjnych tygodniowo; w tym dwie jednostki prowadzone będą z podziałem na grupy (liczące od 7 do 12 osób)
- w klasach IV - VI do 6 jednostek lekcyjnych tygodniowo, w tym 3 (jednostki prowadzone są) z podziałem na grupy
Zajęcia z języka angielskiego realizowane są na podstawie
„Programu własnego nauczania języka angielskiego w Niepublicznej Szkole Podstawowej im. Juliusza Verne’a ”.
Podręczniki dobrano pod kątem przygotowania dzieci do egzaminów YLE (w klasach I – III są to Starters i Movers, a w klasach IV – VI KET, PET itp.) i zawierają one liczne komponenty, np. CD i Multi CD-ROM, ułatwiające naukę i zabawę również w domu, z rodzicami.
Mając na celu przygotowanie naszych uczniów do dwujęzyczności, już od I klasy wprowadzamy nauczanie przedmiotowe w
języku angielskim. Korzystamy z materiałów do nauki przedmiotów ścisłych Macmillan Science i Mathematics, które stanowią pomost pomiędzy standardowym nauczaniem matematyki jako odrębnego przedmiotu a zintegrowanym nauczaniem językowo-przedmiotowym (CLIL).
Lektorzy pracują z uczniami
metodą immersji językowej. Jej istotą jest „zanurzanie” dziecka w języku obcym, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, mówienia oraz wprowadzanie szerokiego zasobu słownictwa.
Zajęcia w języku angielskim są również dostępne dla zainteresowanych uczniów w czasie pozalekcyjnym. Zapraszamy na popołudniowe spotkania z książką, robotykę i warsztaty rękodzieła artystycznego – prowadzone właśnie po angielsku.
Kadra pedagogiczna
Nasza kadra pedagogiczna to zespół wysoko wykwalifikowanych nauczycieli, ceniących kreatywność, profesjonalizm
i zaangażowanie na rzecz dzieci i samej placówki. Nauczyciele zapewniają dzieciom odpowiednie warunki do rozwoju – pełne wyzwań i eksperymentów, doceniają oryginalność działania, myślenia i tworzenia. Dbają o prawidłową organizację procesu dydaktycznego, wykorzystując najnowszą wiedzę merytoryczną
i metodyczną.
Motywują uczniów do aktywnego udziału w lekcjach oraz pomagają im stawiać i realizować własne cele. Są przygotowani do pracy z dziećmi
o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych – opracowują indywidualne profile nauczania dla każdego wychowanka. Dbają również
o kształtowanie pozytywnej samooceny młodego człowieka, stwarzając każdemu dziecku warunki do osiągania sukcesów zgodnie z jego predyspozycjami.
Posiłki
Posiłki, które proponujemy naszym uczniom są smaczne, świeże
i ładnie podane. Wszystkie potrawy przygotowujemy na miejscu.
W dziennym rozkładzie zajęć przewidziane są następujące przerwy na posiłki: 15 minutowa przerwa śniadaniowa, podczas której uczniowie spożywają przyniesione z domu śniadanie oraz 30 minutowa przerwa obiadowa, przeznaczona na zjedzenie obiadu pod troskliwym okiem nauczyciela. Wspólne posiłki są doskonałą okazją do wdrażania zasad kulturalnego zachowania się przy stole.
O planowanie żywienia naszych wychowanków dbają nasi
dietetycy z wieloletnią praktyką. W menu uwzględniona jest sezonowość potraw, upodobania żywieniowe dzieci i normy dietetyczne zalecane przez Sanepid.
Układany
jadłospis uwzględnia wartości odżywcze produktów oraz ich prawidłowe zestawienie pod względem kalorycznym, wydawane posiłki zawierają wszystkie niezbędne składniki pokarmowe.
Na terenie szkoły dzieci mają stały dostęp do
wody „Dar Natury”.
Zajęcia pozalekcyjne
Planowa i zorganizowana opieka nad uczniem w godzinach pozalekcyjnych jest ważnym ogniwem pracy edukacyjno-wychowawczej w naszej placówce, dlatego między 14:25/14:45 a godz. 18:00 szkoła oferuje swoim wychowankom bogaty pakiet zajęć dodatkowych. Podstawowym założeniem tych zajęć jest kształcenie i rozwijanie zainteresowań, rozbudzanie chęci do działania w atmosferze swobody, gdzie nie ma systemu klasowo-lekcyjnego ani ocen,
a uczniowie mają prawo wyboru zajęć, w których chcą uczestniczyć.
Różnorodność aktywności, jakie proponujemy dzieciom podczas zajęć pozalekcyjnych sprawia, że popołudniowy czas spędzony
w szkole, staje się odpoczynkiem i wytchnieniem od codziennej wytężonej pracy ucznia. W tym czasie uczniowie uczestniczą
w zajęciach prowadzonych przez instruktorów m.in. szachy, warsztaty ceramiczne, jak również spędzają czas z rówieśnikami, podczas zabaw na powietrzu i zabaw w salach szkolnych. Zapewniamy również czas i warunki do częściowego odrabiania zadań domowych oraz zajęć dydaktyczno – korekcyjnych. Czas „po lekcjach" jest czasem w pełni gospodarującym dziecięcą żywiołowość
i pomysłowość.
Zajęcia dodatkowe w klasach I-III
|
Otwarte:
- Smart - gry i zabawy z tablicą interaktywną
- Papier i wyobraźnia- zajęcia kreatywne
- Rusz głową
- Play time - gry i zabawy prowadzone w języku angielskim
- Graj w zielone - kółko przyrodnicze
- Zrób to sam – zajęcia kreatywne
- Ortograficzne łamigłówki – zabawy z ortografią
- Songs and rhyms - zajęcia w języku angielskim
- Neverending story – spotkanie z literaturą anglojęzyczną dla dzieci i młodzieży,
- Język hiszpański- pierwsze kroki- gry i zabawy prowadzone w języku hiszpańskim
- Games Club
- English Boardgames
|
Zamknięte:
- Ostre pióro – warsztaty dziennikarskie
- Lekkie pióro
- Atelier Marcina Strzembosza - pracownia plastyczna
- Heart of Art – podróże do świata sztuki prowadzone w języku angielskim
- Koło europejskie
- Globtroters – wyprawy geograficzne w języku angielskim
- Wallace nad Gromit - rozwijanie słowniczka języka angielskim
- Zespół wokalny dla klas I-V
|
|
|
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycieli w klasach IV – VI:
- Koło przyrodnicze
- Gry i zabawy matematyczne
- Klub Filmowy
- Espanol para los apasionados- gry i zabawy prowadzone w języku hiszpańskim
- Deutsch macht spaß- gry i zabawy prowadzone w języku niemieckim
- Gry strategiczne
|
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez instruktorów:
- Klub szachowy
- Studio aktorskie
- Robotyka
- ZUMBA
- sekcja - Gimnastyka artystyczna
- sekcja AWF- Judo
- sekcja AWF- CrossFit kids
- sekcja AWF - Piłka nożna
- sekcja AWF - Gry i zabawy z elementami koszykówki
- Nauka i doskonalenie pływania – sekcja AWF