|
Lekcja otwarta z okazji Dnia Matki
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9858 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
a Wiele mówi się o dobrej współpracy szkoły z rodzicami. Jedna aby zechcieli oni być aktywni muszą znaleźć w szkole odpowiedni klimat. Zacząć można od lekcji otwartych dla rodziców. Dobrą okazją są różnorodne święta np. Boże Narodzenie, Dzień Kobiet czy Dzień Matki i Dzień Ojca. Wtedy to oprócz pokazania pracy dzieci na lekcji można zaprezentować okolicznościowe inscenizacje i wręczyć przygotowane upominki. Szczególnie polecam lekcję otwartą dla mam z okazji Dnia Matki i wykorzy-stanie tekstu z podręcznika „Moja Szkoła” wydawnictwa MAC pod tytułem „Dzień Matki w różnych krajach” autorstwa Mieczysława Pawłowicza. Zawiera on szereg wspaniałych pomysłów, które warto zaszczepić polskim dzieciom. Najbardziej mamom i ich pociechom podoba się pomysł z kuponami. Każde dziecko w prezencie przygotowuje kupon, na którym wypisuje to co ofiaruje swojej mamie (np. zmywanie naczyń, zakupy, odkurzanie, pomoc przy obiedzie, całusy itp.). Może wpisać ilość wykonywanych czynności. Mama ma prawo wykorzystać to w ciągu całego roku do następnego święta. Dziecko nie może odmówić wykonania polecenia nawet, gdy w danej chwili ma inna pracę. Innym pomysłem, który polecam nauczycielom klas I – III na lekcji otwartej jest ocena aktywności uczniów kolorowymi kwiatkami przyklejanymi na przy-gotowana wcześniej laurkę ( jest już na niej wazon, gałązki i listki). To bardzo mobilizuje dzieci, gdyż chcą w tym dniu zdobyć jak najwięcej kwiatków. Mamy widzą wtedy szczególne zaangażowanie dzieci. Oto szczegółowy scenariusz zajęć otwartych dla rodziców.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH PRZEPROWADZONYCH W KLASIE III
Blok tematyczny: NAJLEPSZE U MAMY JEST TO, ŻE JĄ MAMY Temat dnia: Poznajemy sposoby obchodzenia Dnia Matki w różnych krajach Temat: Wypowiedzi uczniów na temat sposobów obchodzenia Dnia Matki w różnych krajach na podstawie tekstu M. Pawłowicza „Dzień Matki w różnych krajach”.
1. Cele operacyjne: Uczeń potrafi: •udzielać prawidłowych odpowiedzi na zadane pytania; •właściwie dobierać słownictwo do wypowiedzi ustnej; •wykonać okolicznościową kartę; •złożyć życzenia; •okazać szacunek mamie.
Uczeń umie: •układać zdania z podanymi wyrazami; •wyszukiwać w zdaniu czasowniki i określić ich czas; •stosować wyrazy w różnych formach; •wykonać prace według ustalonego planu; •dbać o ład i porządek na stanowisku pracy; •odczytywać liczby wielocyfrowe.
Uczeń rozumie: •znaczenie uroczystości z okazji Dnia Matki; •znaczenie pojedynczych słów i zwrotów.
2. Cele wychowawcze
Uczeń: •potrafi okazywać uczucia i emocje; •dbać o ład i porządek podczas pracy.
Metody: •słowna – praca z książką pogadanka; •obserwacji – pokaz; •praktyczna – zajęć praktycznych.
Formy pracy: •zbiorowa – jednolita; •indywidualna.
Środki dydaktyczne: •podręcznik, karty do porównywania liczb, tacki do wyklejania obrazków, ku-pony, czerwone serduszka.
3. Przebieg zajęć
1. Powitanie. 2. Podanie tematu zajęć – odczytanie hasła. •Uporządkuj liczby malejąco:
ŚWIĘ TO NA SZYCH MAM 8593 8592 6348 6248 5892
3.Spotkanie w kręgu: •rozmowa na temat mam uczniów; •odczytanie wiersza Joanny Kulmowej pt. „Mamy mamę”; -swobodne wypowiedzi uczniów na temat wiersza. •formułowanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego kochamy mamę?; •wysłuchanie informacji na temat ustanowienia obchodów Dnia Matki; •wypowiedzi uczniów na temat obchodzenia Dnia Matki w Polsce.
4.Praca z tekstem: •czytanie przez wybranych uczniów tekstu M. Pawłowicza „Dzień Matki w różnych krajach”; •analiza treści przeczytanego tekstu; •formułowanie odpowiedzi napytania (s. 110); •indywidualne redagowanie kuponów dla mam i naklejanie ich na czerwone serduszka.
5.Samodzielne układanie zdań z podanymi formami wyrazu mama (ćw. 2 s. 110). 6.Określenie czasu czasowników (ćw. 3 s. 111). 7.Uzupełnienie zdań wyrazem mama – zwracanie uwagi na formy wyrazu mamą (l. poj.) i mamom (l. m.). (ćw. 4 s. 111). 8.Wyklejanie obrazka kwiatami.
Uwaga! Uczniowie przez całą lekcję zdobywają za aktywność kolorowe kwiatki, którymi wyklejają obrazek. Będzie on prezentem dla mam, który wręczą na końcu spotkania. 9. Podsumowanie lekcji. 10.Inscenizacja dla mam z okazji Dnia Matki. 11.Złożenie życzeń i wręczenie upominków.
Katarzyna Chojnicka - Urlich |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|