„Witamy Cię Wiosno!”, to program całodziennych zajęć dla klas 0 – III, który ma za zadanie nie tylko bawić, ale poszerzyć wiadomości o jednej z pór roku – Wiośnie, a także wzbogacić słownictwo dzieci.
Witamy Cię Wiosno!
- Spotkanie z uczniami klas 0 – III. Wspólna zabawa integracyjna z kolorowymi szarfami przy muzyce „Cztery Pory Roku”.
- Przeprowadzenie konkursu dla klasy I – „Co wiem o wiośnie?”
- Przeprowadzenie konkursu dla klasy II – „Z wiosną na – Ty”.
- Przeprowadzenie konkursu dla klasy III – „ORTOpowiastka”.
Ad. 1. Dzieci z klasy 0 wykonują elementy dekoracyjne związane z wiosną.
Ad. 2. Każdy uczeń otrzymuje kartę pracy z zestawem dziesięciu pytań. W każdym pytaniu zakreśla jedną prawidłową odpowiedź, za którą otrzymuje 1 pkt. Maksymalna ilość punktów 10. Jurorami są trzej losowo wybrani uczniowie z klasy III, którzy sprawdzają prace pod kierunkiem wychowawców. Uczeń z największą ilością punktów otrzymuje w nagrodę zdrową żywność w postaci jogurtu.
Ad. 3. Uczniowie klasy II otrzymują kartę pracy z pięcioma zadaniami. Za prawidłowe wykonanie zadania można uzyskać 2 pkt. Maksymalna ilość punktów 10. Uczeń z największą ilością punktów otrzymuje owoc (jabłko).
Ad. 4. Uczniowie klasy III uzupełniają tekst z lukami (46 luk). Wygrywa ten uczeń, który poprawnie uzupełni tekst.
- Wspólne śpiewanie piosenek o tematyce wiosennej.
- Wspólne zajęcia plastyczne „Wiosna w kwiatach” – malowanie farbami na szarym papierze.
- Wystawa prac na szkolnym korytarzu.
- Przemarsz ulicami miasta z transparentami tematycznie związanymi z wiosną.
- Powrót do klasy.
- Ogłoszenie wyników konkursu – wręczenie nagród.
Opracowała: Maria Bierzuńska Prowadzący: „Co wiem o Wiośnie?” (Zakreśl prawidłową odpowiedź)
- Co to jest Wiosna?
- sukienka
- zwierzątko
- pora roku
- Podkreśl nazwę wiosennego kwiata:
- Jaki kolor ma forsycja?
- Kalendarzowa Wiosna rozpoczyna się:
- 1 maja
- 21 marca
- 22 grudnia
- Które ptaki przylatują wiosną?
- Z jakim kolorem kojarzy się wiosna?
- Wiosną w lesie rosną:
- Podkreśl prawdziwe zdanie:
- Wiosną wszystkie liście na drzewach są czerwone.
- Wiosną przyroda budzi się do życia.
- Wiosną w sadzie dojrzewają owoce.
- Który ptak przylatuje z ciepłych krajów:
- Wiosenne kwiaty w ogródku to:
ORTOpowiastka W ten piękny kwietniowy dzień, na prośbę dziadzi...sia, cała rodzina znalazła się w ogr...dku. Wszyscy chcieli pomóc, więc grabie, szpadle, wę...e i sekatory poszły w ruch. Tata p...ycianł gałęzie d...ew – gr...sz, jabłoni i b...oskwiń oraz k...ewów – po...eczek i je...yn. Babcia wytyczała g...ądki pod wa...ywa – mar...ewkę, pietr...szkę, b...raki, og...rki, gro..., ceb..lę, kap...stę, ...odkiewkę i ...epę. Ja spul...niałem glebę paz...rkami (nie swoimi tylko takimi z metalu). Ko...ystając z okazji, wypatrywałem mieszkańców ogr...dka. Udało mi się zobaczyć dż...ownicę, p...czołę, ropu...chę, a nawet je...a! Mama us...wała pe..., pok...ywy i oset, który r...sł pod płotem. M...sieliśmy przecież pozbyć się ...wastów. Nie wiem tylko, dlaczego Kasia i Olek tak się „obijali”. Zamiast ...prawiać ogr...dek, gapili się na kwiaty wy...odowane przez babcię. Wąchali krok...sy, prym...lki, p...ylaszczki, t...lipany, ...iacynty, p...ebiśniegi i ...onkile, zachwycali się motylami, które fr...wały nad nimi... „Z wiosną na – Ty” (Zakreśl prawidłową odpowiedź)
- Gdy stajał śnieg i zrobiło się cieplej, dziadek miał jedno na myśli:
- ogródek
- ogródkowi
- ogródka
- ogródkiem
- o ogródku
- Jak tu pięknie! Ile kwiatów! To wiosna „zaczarowała” ogród. Pomóż nam podkreślić nazwy wiosennych kwiatów.
- tulipan
- chryzantema
- kaktus
- przylaszczka
- przebiśnieg
- Koniec zachwytów! Czas wziąć się do pracy! Chwyćmy za narzędzia. Jakie? Zgadnij i napisz.
- ebiagr - ......................
- szlapde - ....................
- kwnokea - ..................
- amtoky - ....................
- Co będziemy robić? Dobierz właściwe rzeczowniki to czasowników. Zapisz je.
- kopać gałęzie
- usuwać grządki
- spulchniać trawnik
- przycinać ziemię
- grabić sadzonki
- podlewać chwasty
- wytyczać glebę
Będziemy.................................................................... ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................
- Jakie zwierzęta powiedziałyby to o sobie, gdyby umiały mówić?
- Słabo widzę. Żyje w podziemnych korytarzach. Zjadam żyjące tam szkodniki - .............................
- Spulchniam i użyźniam glebę. Po dżdżu wychodzę na powierzchnię. ..............................
- Zbieram nektar na miód i zapylam kwiaty. .............................
- Mówią, że jestem brzydka, ale ratuję ogród od wielu szkodników. .............................
Masz do wyboru: dżdżownica, kret, biedronka, pszczoła, szpak, jeż, mszyce, ślimak, ropucha. Opracowała: Maria Bierzuńska |