4. Po podliczeniu punktów, zawodnicy odpoczywają ,a klasy układają wazy pocięte na puzzle, wygrywa ten kto pierwszy ułoży obrazek.
5. Kolejne zadanie związane jest ze scenkami, przygotowanymi przez uczniów klasy 4 / oni pomagają w przygotowaniu całości/
A. Syzyf toczący kamień / kogo przedstawiono , na czym polega jego praca i za co został ukarany?/
B. Sąd Parysa / kogo przedstawiono, z jakiego utworu pochodzi scenka, kto jest jego autorem?/
C. Syreni śpiew i Odys / kogo przedstawiono, z jakiego utworu pochodzi scenka, kto jest jego autorem?/
6. To zadanie polega na przejściu labiryntu oczywiście bez pomocy nici Ariadny. W tym samym czasie drużyny rozpoczynają rzuty do tarczy woreczkami z grochem.
Zyciężają ci, którzy zdobędą największą ilość punktów. Labirynty ygrywa reprezentacja najszybsza.
7. Jury podaje zwycięską klasę w konkursie na najładniejszy plakat
8. Teraz pora na krótkie zadanie na spostrzegawczość czyli zawodnicy szukają na ilustracji identycznych amfor.
9. Zawodnicy dostają do rozpoznania 9 budowli starożytnych , mają podać ich nazwy oraz miasto, z którego pochodzą.Budowle te to: piramida Cheopsa, Sfinks, Brama Isztar, wiszące ogrody Semiramidy, Partenon, Panteon, Koloseum, Forum Romanum, łuk tryumfalny. W czasie wykonywania zadania klasy rywalizują w skoku w dal z miejsca. Każdy ma 3 skoki liczy się najlepszy., wygrywa drużyna z najlepszym rezultatem.
10. W tej rundzie zawodnicy składają skorupki ,z których odczytują 6 powiedzeń zaczerpniętych z mitologii. Wygrywa najszybszy i bezbłędny zespół. W tym samym czasie wychowawcy rzucają 3 razy kostką. Kto wyrzuci największą sumę oczek wygrywa/ to element losu i szczęścia w rywalizacji/
11. Zadanie polega na rozpoznaniu boga po atrybucie, można podać jego greckie lub rzymskie imię. Na rozwiązanie przeznacza się czas 3 minut, liczy się ilość poprawnie podanych imion. Jury podaje też wyniki w konkursie na najlepsze hasło- okrzyk
12. Ostatnia zbiorowa konkurencja to wspólne z wychowawcą rozwiązanie krzyżówki. Nauczyciel może podpowiedzieć tylko 10 razy na 37 haseł. Maksymalny czas 20 minut, po jego upływie jeśli nikt nie rozwiąże całości liczymy ilość poprawnych słów
13. Ostatnie punkty do zdobycia to ocena najlepiej przebranej klasy, podsumowanie punktacji ,wyłonienie zwycięskiej drużyny, rozdanie dyplomów i poczęstunek „ambrozją”, w warunkach szkolnych zastąpioną cukierkiem.