|
Diagnoza sytuacji wychowawczej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 14072 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Analiza "mapy problemów wychowawczych klasy"
Zespół klasowy ma w moim gimnazjum stworzone prawidłowe warunki do efektywnego uczenia się.Przeszkadza im najbardziej stres, więc na zajęciach z wychowawcą przeprowadziłam ćwiczenia, których celem jest kontrola stresu i opanowanie technik relaksacyjnych. Uczniowie bardzo pozytywnie ocenili tego rodzaju zajęcia.30% klasy odczuwa barierę w komunikacji między nauczycielami i uczniami, co może być spowodowane dużą nieśmiałością moich uczniów. ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI WSPÓŁŻYCIA I WSPÓŁPRACY Z INNYMI Analizując sytuację w mojej klasie 30% uczniów nie identyfikuje się z zespołem,odczuwają brak oparcia w kolegach i doznawanie szykan.Sądzę, że jest to spowodowane dużym zróżnicowaniem emocjonalnego rozwoju moich wychowanków.Tylko nieliczni stworzyli w sobie poczucie własnej wartości.Większa część dojrzewa wolniej i być może czasami czuje się nie akceptowana w pełni. WPROWADZENIE W ŚWIAT WARTOŚCI I NORM Wśród moich wychowanków tylko 1 nie czuje oparcia w rodzicach,pozostali wiedzą, że mogą na nich zawsze liczyć.Mimo, że nie zgadzają się z ich decyzjami i osądam, wiedzą, że wypływa to z troski o nich i to rozumieją.Wśród nauczycieli mają takich,którzy są wielkim autorytetem i służą im zawsze w sytuacjach problemowych.Najbardziej cenne dla mnie jest to, że 20 z 29 ankietowanych czuje do mnie przyjazny stosunek.Martwi natomiast,że aż 2 uczniów zna osobiście ludzi rozprowadzających narkotyki. ZADANIA DLA WYCHOWAWCY 1.kontynuować zajęcia korygujące stres 2.prowadzić zajęcia integrujące zespół z uwzględnieniem agresji słownej i fizycznej 3.wskazywać i omawiać oddziaływania zachodzące w relacji n-u,analizować zachowania w różnych sytuacjach 4.stwarzać możliwość wypowiedzi w formie ankiet 5.prowadzić zajęcia z profilaktyki uzależnień 6.uświadamiać rodzicom problemy,służyć im pomocą w doborze fachowej literatury,mobilizować do szczerych rozmów z własnymi dziećmi 7.własnym przykładem podpowiadać sposoby rozwiązywania problemów
Jadwiga Skorek
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|