Zaczęło funkcjonować przy ulicy Skośnej
2 w marcu 2009r. Przedszkole jest otwarte od poniedziałku do piątku.
W tym czasie dzieci uczestniczą
w zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczycielki.
Zajęcia są dostosowane do potrzeb i indywidualnych możliwości dzieci. Praca dydaktyczno–wychowawcza realizowana jest
w oparciu o program. W przedszkolu organizowane są przedstawienia teatralne, koncerty muzyczne, wycieczki oraz uroczystości. Osiągnięcia dzieci prezentujemy
w środowisku poprzez czynny udział
w różnych konkursach
i przeglądach: tanecznych, teatralnych, sportowych.
Baza przedszkola
Przedszkole zlokalizowane jest
w pobliżu nowych osiedli na obrzeżach Krakowa. Dzieci uczęszczające do naszej placówki zamieszkują głównie otaczające go osiedla. Przedszkole mieści się
w wolnostojącym, piętrowym budynku.
Jego atutem jest
okazały ogród, wyposażony
w sprzęt do zajęć
i zabaw ruchowych. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych. Budynek
i przylegający do niego ogród znajduje się na terenie ogrodzonym. Placówka posiada kilka sal dydaktycznych,
dużą salę gimnastyczną wyposażoną
w niezbędny sprzęt do ćwiczeń
i zabaw ruchowych, salkę do prowadzenia
zajęć logopedycznych, hol połączony
z amfiteatrem oraz przestronne zaplecze kuchenne, sanitarne
i administracyjne. Przedszkole jest
kolorowe i bajeczne. Nowoczesne meble
i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy.
Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Nasz
plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu
i zachęca do zabawy. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń
i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno-wychowawcze
i wpływa na wysoką ocenę.
Nasza kadra pedagogiczna posiada
wysokie kwalifikacje pedagogiczne i jest dobrze przygotowana zarówno pod względem merytorycznym jak
i metodycznym. Systematycznie doskonali organizację
i przebieg procesów wspomagania
i edukacji dzieci.
W pracy wychowawczej
i dydaktycznej preferuje się
otwarty styl i metody, które wspomagają rozwój dziecka
z wykorzystaniem jego wrodzonego potencjału możliwości rozwojowych. Nauczycielki stosują
różnorodne metody i formy pracy
z dziećmi oraz monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka
w procesie systematycznych obserwacji
w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Przedszkole prowadzi zajęcia wspomagające
i korygujące rozwój dziecka,
a także udziela
pomocy psychologiczno-logopedycznej.
Oferta zajęć prowadzonych
w przedszkolu zapewnia realizację
podstawy programowej,
a także umożliwia rozwój zainteresowań
i talentów dzieci. Nauczycielki znają potrzeby
i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe
i bogate oferty zabaw
i zadań.