O Nas
Program nauczania jest ściśle dopasowany do wieku dzieci w grupie oraz poziomu ich znajomości języka.
Brak umiejętności czytania i pisania oraz ograniczona umiejętność dyscypliny i koncentracji przez dłuższy czas wymuszają specyficzne podejście do nauczania dzieci w wieku od 2 lat. W takich grupach rozwijamy głównie sprawność rozumienia słuchowego, powtarzania słów i zwrotów oraz umiejętność stosowania ich w kontekstach tematycznych.
Przykładowe umiejętności jakie może nabyć dziecko w tym wieku:
- przedstawianie się,
- reagowanie na prośby i polecenia ( wstań proszę, idź, usiądź...)
- określanie cech przedmiotów ( kolory, kształty...)
- liczenie
- nazywanie zwierząt, zabawek, ...
W grupach dzieci od 5 do 6 lat kładziemy nacisk na rozumienie ze słuchu i wypowiedzi ustne. Sprawność mówienia obejmuje zadawanie podstawowych pytań oraz udzielanie prostych odpowiedzi „tak” lub „ nie”. Krótkie dwu-, trzy zdaniowe wypowiedzi dotyczą poznanego zakresu tematycznego.
Dzieci uczą się m.in.:
- opowiedzieć o sobie i rodzinie w kilku zdaniach,
- prawidłowo reagować w typowych sytuacjach komunikacyjnych (witaj, jak się masz ?, ile masz lat ?...)
- dalszych nazw dot. przedmiotów codziennego użytku, pogody, części ciała,...
W grupach dzieci od 7 do 8 lat możliwy jest już rozwój czterech sprawności językowych:
- rozumienie ze słuchu obejmuje rozumienie dłuższych poleceń lektora, sensu zawartego w prostych opowiadaniach oraz sytuacjach komunikacyjnych, informacji,
- mówienie obejmuje formułowanie prostych, kilku zdaniowych wypowiedzi, poprawne budowanie pytań i odpowiedzi,
- czytanie obejmuje wyrazy , zdania i krótkie teksty,
- pisanie obejmuje przepisywanie według wzoru oraz pisanie po śladzie
W grupach dzieci od 9 do 10 lat oraz od 11 do12 lat rozwijamy równolegle podane wyżej cztery sprawności językowe:
- rozumienie ze słuchu obejmuje odnajdywanie informacji z kontekstu i prawidłowe reagowanie na nie,
- mówienie obejmuje formułowanie nieco dłuższych wypowiedzi z użyciem znanego słownictwa, nawiązywanie i podtrzymywanie prostej rozmowy,
- czytanie obejmuje ogólne rozumienie tekstu oraz zapamiętywanie szczegółów,
- pisanie obejmuje samodzielne pisanie wyrazów zdań i krótkich wypowiedzi
Na zajęciach wykorzystujemy elementy gier i zabaw, muzykę , rymowanki i śpiew, elementy ruchowe, rysowanie , malowanie farbami oraz modelowanie. Niektóre zajęcia urozmaicone są historyjkami DVD związanymi z tematem lekcji.
Dzieciom w wieku przedszkolnym oferujemy podręcznik obejmujący rysowanie, kolorowanie oraz wyklejanie. Dzieci w wieku szkolnym pracują z podręcznikiem obejmującym czytanie i pisanie.
Serdecznie Zapraszamy!!! |