|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1179 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Opracowany przeze mnie scenariusz zajęcia ma na celu zdiagnozować obszar aktywności: zdrowie z wykorzystaniem elementów metody I. Majchrzak i programu E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
Scenariusz zajęcia diagnozującego Grupa: Jagódki (pięciolatki) Scenariusz opracowała: mgr Agnieszka Kubiczek Temat: Gra dydaktyczna „Ścieżka zdrowia” Diagnozowany obszar aktywności: zdrowie z wykorzystaniem elementów metody I. Majchrzak i programu E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Cel główny: kształtowanie postawy prozdrowotnej; Cele operacyjne: Dziecko:
- śpiewa piosenki o tematyce zdrowotnej;
- poprzez zagadki słowne nazywa owoce i warzywa,
- wie, co należy jeść, aby być zdrowym,
- wie, że dla zdrowia należy uprawiać sport,
- wie, że należy dbać o higienę osobistą.
- Pracując metodą I.Majchrzak
Dziecko:
- czyta swoje imię oraz imiona innych dzieci,
- odszukuje i nazywa poszczególne litery.
- Pracując programem E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Dziecko:
- umie przestrzegać zasad i reguł podczas gry dydaktycznej,
- rozpoznaje i nazywa cyfry,
- przelicza punkty.
Metody:
- czynna (zadań stawianych do wykonania),
- słowna (rozwiązywanie zagadek),
- oglądowa (obserwacji).
- Metoda I. Majchrzak
- Program E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
Formy organizacyjne:
- praca z całą grupą;
- praca w zespołach,
- praca indywidualna.
Formy aktywności: gra dydaktyczna. Pomoce: krążki do ułożenia gry na dywanie (Ścieżka zdrowia), podwójny komplet cyfr i liter ( jeden komplet do losowania przez dziecko, drugi do rozłożenia w krążkach na dywanie), karty pracy (imiona dzieci, komplet obrazków), karta zbiorcza z zajęcia diagnozującego dla pani dyrektor, „Tarcza Przedszkolaka” dla każdego dziecka, znaczki do oznaczenie zespołów, tablica na wpisywanie punktów, mazaki, gitara, klej. Proponowany przebieg I.
- Zaproszenie przedszkolaków do wspólnej zabawy promującej zdrowie.
Praca z całą grupą:
- Podział grupy na dwa zespoły przez przypięcie odpowiednich znaczków (czerwonych, niebieskich) i zajęcie wyznaczonych miejsc na dywanie.
- Omówienie reguł gry:
- objaśnienie punktacji,
- wybór kapitana zespołu.
II.
- Rozpoczęcie gry dydaktyczna „Ścieżka zdrowia”:
Praca w zespole:
- zaśpiewanie przez poszczególny zespół wylosowanej piosenki z tematyki zdrowotnej [0-2 punkty].
Praca indywidualna:
- losowanie pojedynczo przez dziecko kartki z cyfrą bądź literą, (na przemian zespoły),
- rozpoznanie litery bądź cyfry i odnalezienie jej na grze „Ścieżka Zdrowia” [ 0-2 punkty],
- odpowiadanie na zagadkę znajdującą się w tym krążku [1 punkt],
- (W trakcie gry dydaktycznej pani nanosi osiągnięcia dzieci na kartę zbiorczą).
Praca z całą grupą:
- Zabawa ruchowa „Sport to zdrowie” – ćwiczenia z elementami podskoku, skłonu, ćwiczenia wyprostne.
Praca indywidualna:
- Praca przy stolikach na kartach pracy:
- tworzenie przez dziecko karty promującej zdrowie przez wykorzystanie kompletu obrazków [0-10 punktów],
- wybór spośród innych napisów swojego imienia i oznaczenie nim swojej karty pracy [0-1punktów].
III.
- Podliczanie punktów:
- przez poszczególne zespoły z gry dydaktycznej,
- przez nauczycielki z kart pracy (naniesienie na kartę zbiorczą i podsumowanie punktów).
- Podziękowanie dzieciom za aktywne promowanie zdrowia, wyłonienie zwycięzców.
- Nagrodzenie wszystkich dzieci Tarczą Przedszkolaka.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|