Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Aktualna kategoria: Nauka » Informatyka » Liceum - lekcje

123456789101112131415161718...2324
Lekcja: "Sieci komputerowe - Routing, część 2"

Edsger Wybe Dijkstra
1930 - 2002,
holenderski naukowiec,
pionier informatyki

Ścieżka grafu


Programy, które obliczają pozycje w tablicach tras przedstawiają sieć za pomocą grafu. Do tego celu wykorzystywany jest algorytm Dijkstry. Ma on na celu znajdywanie długości najkrótszych ścieżek od ustalonego źródła do pozostałych wierzchołków w grafie.

Podczas obliczania najkrótszych ścieżek zostaje skonstruowana tablica tras, z kolejnymi etapami.

Dzięki zastosowaniu algorytmu Dijkstry możemy przypisać krawędziom nieujemne wartości, które nazywamy wagami i określić odległość między dwoma wierzchołkami - będzie to suma wag wzdłuż ścieżki między wierzchołkami.

Algorytm Dijkstry oblicza najkrótsze ścieżki w grafie, wykorzystując wagi krawędzi jako miarę dystansu. Ścieżka z najmniejszą liczbą krawędzi może nie być ścieżką o najmniejszej wadze.
<< Poprzednia plansza   Następna plansza >>

Udostępnij link do tej lekcji innym uczniom:




Zgłoś uwagę do lekcji:




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie