Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

C7P

C7P

C7P
Żołnierze 10 Brygady Kawalerii przy C7P.
Dane podstawowe
Państwo   Polska
Producent PZInż
Trakcjagąsienicowa
Typciągnik artyleryjski
Historia
Prototyp1931 - 1934
Lata produkcji1934 - 1939
Wyprodukowano151
Dane techniczne
Silniksilnik wysokoprężny PZInż. 235
Moc 115 KM
Nacisk jedn.54 kPa
Wymiary
Długość kadłuba4600 mm
Szerokość2400 mm
Wysokość maks.2400 mm
Prześwit380 mm
Masa
Masa własna8-8,5 t
Poj. zb. paliwa150 l
Osiągi
Prędkości maksymalne
Na drodze26 km/h km/h
Zdolność pokonywania przeszkód
Brody bez przygotowania100 cm
Rowy180 cm
Stoki o nachyleniu do36%
Zasięg150 km km
Dane operacyjne
Wyposażenie dodatkowe
wyciągarka linowa napędzana od silnika, hak holowniczy z samoczynną blokadą
Użytkownicy
1934 - 1939 Polska, 1939-? Niemcy

C7P - gąsienicowy ciągnik artyleryjski , konstrukcji polskiej, z okresu przed II wojną światową.

Historia

Ciągnik artyleryjski C7P został opracowany w latach 1933 - 1934 w Biurze Studiów PZInż. Jego projektantem był inż. Witold Jakusz. Do budowy nowego pojazdu zastosowano szereg podzespołów z przygotowywanego równolegle do produkcji seryjnej czołgu lekkiego 7TP . Były to: elementy kadłuba, układ jezdny i kierowania, zawieszenie, silnik i przeniesienie napędu.

Prototypowe ciągniki, znane pod oznaczeniem C6P, C6T i C7TP, miały silniki umieszczone z przodu pojazdu. Później jednostka napędowa została przeniesiona do tyłu w położenie typowe dla czołgu 7TP . Pojazdy napędzane były silnikami wysokoprężnymi PZInż. 235. Była to opracowana w Polsce lżejsza odmiana licencyjnego silnika Saurer BLDb. Był on stosowany w produkowanych w kraju ciężarówkach i autobusach marki Saurer .

Służba

Ciągniki C7P były stosowane w Wojsku Polskim w oddziałach artylerii najcięższej, broni pancernej i saperów.

  • W artylerii - holowały, rozłożone na części, ciężkie moździerze wz. 1932 kal. 220 mm. wraz z obsługą i zapasem amunicji.
  • W broni pancernej - były wykorzystywane jako ciągniki ewakuacyjne do holowania uszkodzonych czołgów 7TP i Vickers E .
  • W jednostkach saperskich - stosowano je do ciągnięcia przyczep ze sprzętem i materiałami, a także do zrywania torów kolejowych.

Dodatkowe dane taktyczno-techniczne

  • Silnik - PZInż. 235 (Saurer CBLDb), wysokoprężny, 6-cylindrowy, 4-suwowy, górnozaworowy, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 8550 cm3, stopień sprężania 16,5-:1, moc 115 KM (86,6 kW) przy 1800 obr/min.
  • Zużycie paliwa - 96 - 120 l/100 km


Inne hasła zawierające informacje o "C7P":

Ciągnik ...

C7P C7PŻołnierze 10 Brygady Kawalerii przy C7P.Dane podstawowe Państwo   Polska Producent PZInż TrakcjagąsienicowaTypciągnik artyleryjskiHistoriaPrototyp1931 - 1934Lata produkcji1934 - ...


Inne lekcje zawierające informacje o "C7P":

Hasło nie występuje w innych lekcjach!





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie