Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie

Sponsoring

Sponsoring

Sponsoring jest jedną z najszybciej rozwijających się form promocji. Jego istotą są skojarzenia, dzięki którym pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora. Znak sponsora towarzyszy imprezom lub działaniu sponsorowanych instytucji. W przypadku produktów, których reklama jest ograniczona przepisami prawnymi (np. wyroby tytoniowe , alkoholowe ), sponsoring jest często jedyną możliwością promocji masowej. Ważnym argumentem przemawiającym za stosowaniem sponsoringu jest również zwiększające się zainteresowanie masową rozrywką oraz wzrost świadomości społecznej.

W sponsoringu występują zawsze dwie strony:

  • sponsor – jest nim najczęściej firma lub osoba prywatna zainteresowana promowaniem siebie lub swoich produktów i ponosząca z tego tytułu określone koszty;
  • sponsorowany – jest nim osoba lub instytucja, która korzysta ze świadczenia.

Z punktu widzenia przedmiotu najczęściej wyróżnia się następujące obszary sponsoringu:

  • sport - imprezy, drużyny lub indywidualni sportowcy
  • kultura i sztuka – instytucje kulturalne: teatry , muzea , kina , imprezy, wystawy, festiwale, twórcy i artyści
  • ekologia – ochrona przyrody i środowiska naturalnego, utrzymanie ginących gatunków zwierząt w zoo
  • sfera społeczna – wspieranie placówek, np. domy dziecka, domy opieki społecznej, akcje charytatywne np. dożywianie dzieci
  • ochrona zdrowia – szpitale , przychodnie, akcje związane z badaniami profilaktycznymi, edukacja w zakresie ochrony zdrowia
  • oświata – wspieranie szkół, przedszkoli
  • nauka – badania naukowe, ekspedycje przyrodnicze i geograficzne, książki i inne publikacje, konferencje i sympozja.

Sponsoring bywa dość często rozumiany jako forma dobroczynności ( filantropii ) i to zarówno przez sponsorów jak i sponsorowanych. Jednak dla sponsorów jest on dodatkową formą promocji. Możemy powiedzieć, że sponsoring jest to działanie marketingowe , promujące firmę, usługę lub produkt w związku z wizerunkiem czy prestiżem, które ma przynieść określone korzyści sponsorowi, niekoniecznie w krótkim przedziale czasowym.

Linki zewnętrzne


Inne hasła zawierające informacje o "Sponsoring":

Sponsoring Sponsoring jest jedną z najszybciej rozwijających się form promocji. Jego istotą są ...

Ligat ha'Al zmieniały się nazwy ligi ze względu na pozyskiwanie nowych sponsorów.Spis treści1 Rozgrywki2 Sponsoring3 Historia4 Skład ligi w sezonie 2010/115 Mistrzowie5.1 Przed niepodległością Izraela5.2 Mistrzostwo ...

Browar Łomża w Łomży , należący do duńskiej firmy Royal Unibrew .Spis treści1 Historia2 Produkty3 Wyróżnienia4 Sponsoring5 Przypisy6 Zobacz też7 Linki zewnętrzne HistoriaPierwsza produkcja w browarze ruszyła w ...

Team Lotus ...

Podróż apostolska Benedykta XVI do Polski ...


Inne lekcje zawierające informacje o "Sponsoring":

Świadome Życie Seksualne (plansza 1) zajmują się restytucją? Jaki jest tego powód? Czy znasz pojęcia Galerianka, Szlauf, Tirówka, Sponsoring, Video Konferencja, Show Up? Co oznaczają? Jakie jest Twoje zdanie na temat ...





Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie