Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wielka wyprawa na wiosenną łąkę

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 333 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęć świetlicowych - Wielka wyprawa na wiosenną łąkę - przygotowany na zajęcia w szkole podstawowej dla uczniów klas I-III.
Konspekt zajęć świetlicowych
Opracowanie mgr Agata Wilk

Temat: WIELKA WYPRAWA NA WIOSENNĄ ŁĄKĘ

Cele główne:

  • wzbogacenie wiadomości dzieci na temat wiosennej przyrody,
  • integracja grupy poprzez zabawę,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • mobilizowanie uczniów do twórczego i aktywnego poznawania najbliższego otoczenia,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
Uczeń:
  • interesuje się przyrodą,
  • posiada wiedzę przyrodniczą,
  • potrafi obserwować przyrodę,
  • dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym otoczeniu,
  • umie współdziałać w grupie,
  • ma doświadczenie "bycia w grupie",
  • ma poczucie więzi z innymi,
  • poznaje lepiej siebie i innych,
  • dba o dobrą atmosferę wspólnej zabawy.
Metoda:
  • pogadanka, zabawa, pokaz.
Forma:
  • grupowa,
  • zbiorowa.
Pomoce:
    chusta animacyjna, plansze przyrodnicze, kasety magnetofonowe z odgłosami przyrody i innymi nagraniami, karton, flamastry, worek, karteczki z rysunkami zwierząt oraz ze słoneczkami i chmurkami, magnesy.
Przebieg zajęć:
  1. Powitanie – dzieci stoją w kręgu na rozłożonej chuście animacyjnej, trzymają się za ręce i przesyłają sobie uścisk dłoni – iskierkę.
  2. Zapoznanie dzieci z tematem zajęć, którym jest wielka wyprawa na wiosenną łąkę i zaproszenie uczniów do "pociągu", który ich tam zawiezie.
        Dzieci ustawiają się jeden za drugim tworząc "pociąg" poruszający się po okręgu chusty.
         Prowadzący opowiada historyjkę o wyprawie z wielkiego miasta, gdzie jest pełno samochodów, dużych domów, ludzi przemieszczających się w różnych kierunkach, nie ma zbyt dużo zieleni, kwiatów i dlatego chcemy dostać się na wielką, kolorową i słoneczną łąkę.
         Podczas opowiadania tej historyjki w tle rozbrzmiewają odgłosy śpiewających ptaków. Pociąg wyrusza...
  3. Pierwsza stacja – "Łąkowo"
    • rozmowa kierowana o wiosennej pogodzie, słonku, kolorach, dźwiękach... Po jej zakończeniu dzieci wsiadają do pociągu pędzącego do kolejnej stacji.
  4. Druga stacja – "Kwiatowo"
    • pogadanka na temat wiosennych kwiatów, omówienie ciekawostek botanicznych i pokaz plansz z kwiatami oraz oglądanie prawdziwych ogrodowych kwiatów. Na tej stacji dzieci siedzą w kręgu i bawią się w "łańcuch wyrazów" wymieniając nazwy wiosennych roślin.
           Następnie rozpoczyna się zabawa "szukaj koloru". Polega ona na tym, że uczestnicy chodzą po chuście, a prowadzący wydaje polecenia, np. Stoimy na zielonej trawie. Jesteśmy na łące pełnej maków. Zachwycamy się kaczeńcami. Szukamy sasanek... itp.
  5. Trzecia stacja – "Zwierzątkowo"
    • pogadanka na temat ptaków, owadów i ssaków, wszystkich mieszkańców łąki- pokaz plansz, słuchanie kasety z odgłosami przyrody i próba ich rozpoznawania, czytanie i omawianie ciekawostek o zwierzętach z książki M. Konopnickiej pt. "Co słonko widziało" (część Wiosna).
    Zabawy z chustą:
    • zabawa na wzór "sałatki owocowej". Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty i są podzieleni na pięć gatunków zwierząt, np. żuczki, motyle, chrabąszcze, mysikróliki, zające.
    • zabawa "worek ze skarbami". Uczestnicy siedzą na chuście i podają sobie worek, w którym są karteczki z rysunkami różnych zwierząt. Uczestnicy podają sobie worek w rytm wiosennych odgłosów przyrody. Gdy one milkną, zadaniem osoby, która trzyma worek jest wyciągnięcie karteczki i podanie nazwy zwierzęcia oraz krótkiej jego charakterystyki.
  6. Czwarta stacja – "Wesoła polanka"
    • wspólne rozwiązywanie krzyżówki, której głównym hasłem jest nazwa stacji
    • zabawy:
      • "Uciekaj myszko do dziury", grupa trzyma chustę. Dwie osoby wchodzą w role: myszy siedzącej pod chustą i kota biegającego po chuście. Zadaniem kota jest złapanie myszki.
      • "Stań na kolorze", uczniowie tańczą w rytm muzyki na chuście. Gdy muzyka milknie, stają na kolorze podanym przez prowadzącego.
      • "Bocian i żabki", uczestnicy stoją w kręgu, trzymając brzeg chusty. Wybieramy dwie osoby, które przyjmują rolę bociana i żabki. Bocian stara się złapać żabkę. Bawiący się falują chustą, utrudniając bocianowi zadanie.
  7. Zakończenie – ewaluacja: uczniowie przypinają do tablicy za pomocą magnesów słoneczka i chmurki.
Słoneczko – dobra zabawa
Chmurka – niezbyt udana zabawa

Opracowanie mgr Agata Wilk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie