Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test kompetencji z matematyki dla klasy IV



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Test kompetencji z matematyki dla klasy IV "Tulipan" jest testem tematycznym, przeznaczonym do sprawdzenia u uczniów klas czwartych szkoły podstawowej stopnia opanowania umiejętności opisanych w standardach wymagań egzaminacyjnych: rozumowania i wykorzystania wiedzy w praktyce. Test należy przeprowadzić pod koniec roku szkolnego. Czas przeznaczony na jego rozwiązanie to 20 minut.

TEST KOMPETENCJI Z MATEMATYKI DLA KLASY IV „Tulipan”


1.Tulipan (Tulipa L., Amana Honda]) – rodzaj roślin cebulowych należący do rodziny liliowatych. Zalicza się do niego ok. 120 gatunków i ok. 8 tysięcy odmian. Łodyga dorasta od 7 do 75 cm. Zaobserwowano, iż kwiaty tulipanów otwierają się, gdy temperatura wzrasta powyżej 15ºC, a zamykają się gdy spada poniżej 13ºC.

a) Zapisz, w jakiej temperaturze kwiaty tulipanów zamykają się.
b) Zapisz, ile milimetrów ma łodyga najdłuższego tulipana.
c) Oblicz, ile tulipanów rosłoby na grządce, gdyby ogrodnik posadził 20 tulipanów czerwonych, o 25 tulipanów żółtych więcej niż czerwonych i 5 razy mniej tulipanów białych niż żółtych.

2. Ogrodnik posadził 24 tulipany na grządce w kształcie prostokąta o wymiarach 80 cm x 120 cm. Dwanaście tulipanów miało kolor czerwony, osiem- żółty, a pozostałe były białe.

a) Oblicz, ile metrów siatki potrzeba, aby ogrodzić tę grządkę.
b) Zapisz, jaką część wszystkich tulipanów stanowiły tulipany czerwone, jaką żółte, a jaką białe. Skróć ułamki.
c) W innym miejscu ogrodu powstał klomb z tulipanami w kształcie koła o średnicy 4 m. Narysuj ten klomb w skali 1:100.

TEST KOMPETENCJI Z MATEMATYKI DLA KLASY IV „Tulipan”

KARTA ODPOWIEDZI:
Imię i nazwisko ............................................................. klasa ................. 1.a) ..............................................................................................................
1.b) ........ cm=........ mm
1.c) Odp.....................................................................................

2. a) Odp. ......................................................................................................
2. b) Odp. ...........................................................................................................
2. c)

KLUCZ ODPOWIEDZI I SCHEMAT PUNKTOWANIA TESTU KLAS IV „TULIPAN“
ODPOWIEDZI I KRYTERIA PUNKTOWANIA ZADAŃ OTWARTYCH

Numer zadania
Poprawna odpowiedź i kryteria punktowania Liczba punktów

1a Poniżej 130 1
1b 75 cm = 750 mm 1
1c I.Ustala sposób rozwiązania zadania: 20 czerwonych, 20+25 żółtych, 45:5 białych 20+45+9= 2

II. Poprawnie oblicza: 74
2a I. Ustala sposób rozwiązania zadania: 2*80+2*120= 3

II. Poprawnie oblicza: 300 cm

III. Poprawnie zamienia jednostki: 400 cm = 4m.
2b I. Ustala sposób rozwiązania zadania: 12/24- czerwone, 8/24 - żółte, 4/24 - białe. 2

II. Poprawnie skraca co najmniej 2 ułamki: ½, 1/3, 1/6.

2c I. Wyznacza promień koła: 4m:2 = 2m 3

II. 2m= 200cm, 200:100=2 cm

III. Wykonuje rysunek koła o promieniu 2 cm.

RAZEM 12

Uwagi:
1. Uczeń otrzymuje maksymalną ilość punktów za każde poprawne rozwiązanie zadania, niezależnie od obranej metody.
2. Uczeń nie otrzymuje punktów, gdy podaje samą odpowiedź.

KARTOTEKA TESTU KLAS IV - „TULIPAN”

Nr zadania
Czynność badana Nr standardu Punktacja Typ zadania
1a Prawidłowo zapisuje liczbę. 3.5 0-1 KO
1b Zamienia jednostki długości. 5.3 0-1 KO
1c Ustala sposób wykonania zadania. 3.8 0-2 RO Wykonuje prawidłowe obliczenia. 5.3

2a Ustala sposób wykonania zadania. 3.8 0-3 RO Wykonuje obliczenia dotyczące obwodu. 5.3 Zamienia jednostki długości. 5.3
2b Wykonuje obliczenia dotyczące długości. 5.3 0-2 RO Wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb. 5.5
2c Wykorzystuje w sytuacjach praktycznych figur. 5.5 0-3 RO Wykonuje obliczenia dotyczące jednostek. 5.3 Opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą rysunku koła. 3.5
 
Anna Radomska nauczyciel matematyki w szkole podstawowej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie