Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program zielonej szkoły we Władysławowie.

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 388 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zielona szkoła to otwieranie okna na świat- zaspokaja ciekawość poznawczą dziecka, uczy spostrzegania i obcowania z pięknem natury, patrzenia,słuchania i myślenia

PROGRAM ZIELONEJ SZKOŁY WE WŁADYSŁAWOWIE
RAMOWY PLAN PRACY „ZIELONEJ SZKOŁY”
CELE:
  • pokazanie pięknaprzyrody nadmorskiej
  • poznanie tradycji, kultury i historii związanej z Wybrzeżem Gdańskim i Półwyspem Helskim
  • zapoznanie z fauna i florą Bałtyku
  • odpoczynek w zdrowym nadmorskim klimacie
  • rozwijanie umiejętności obserwacji, pamięci i wyobraźni
  • kształtowanie odpowiedzialności, pozytywnego myślenia oraz umiejętności współdziałania w zespole
  • rozwijanie własnej twórczości( zajęcia plastyczne i muzyczne)
  • kształtowanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie ciekawości świata
  • rozbudzanie nowych zainteresowań
  • integracja zespołu klasowego
OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW UCZEŃ:
  • zna zasady bezpieczeństwa podczas wycieczek turystycznych
  • potrafi właściwie przygotować się do wycieczki
  • potrafi wymienić zabytki i atrakcje turystyczne zwiedzanych miejsc
  • nazywa różnego rodzaju okazy roślin i zwierząt morskich
  • potrafi odróżnić wybrzeże klifowe od wydmowego
  • potrafi wykonywać zadania w zespole
FORMY I METODY PRACY
  • prowadzenie segregatora
  • zwiad terenowy
  • obserwacje w terenie
  • wycieczki piesze i autokarowe
  • majsterka
  • prace plastyczne
  • zawody sportowe
  • konkursy tematyczne
  • kominek
  • nauka połączona z oglądem
  • dyskoteki Dzień pierwszy
ODKRYWAMY NIEZNANE TERENY
  • Podstawienie autokaru godz. 4.45
  • Przejazd do Władysławowa z przerwami na odpoczynek i posiłki
  • Zakwaterowanie
  • Odpoczynek po podróży
  • Otwarcie Szkoły Odkrywców
  • Zapoznanie z regulaminem czystości
  • Ogłoszenie konkursu czystości
  • Edukacja polonistyczna : Układanie haseł z rozsypanki wyrazowej o zachowaniu nad morzem
  • Zwiad terenowy- rozpoznanie okolicy
  • Edukacja matematyczna : Zadania rozmaite K.M.53
  • Edukacja środowiskowa : Elementy topografii, rodzaje krajobrazu nadmorskiego ( wybrzeże niskie wydmowe i wysokie klifowe )
  • Kominek : Wybory chłopaka i dziewczyny na medal Konkurencje :
    Chłopcy
    1. Projekt sukienki – chłopcy rysują na kartce kredkami projekt sukienki dla dziewczynek
    2. Golenie – każdy chłopiec goli się maszynką z tektury na czas . Liczy się czas i dokładność .
    3. Rzuty do celu
    Dziewczynki
    1. Modny ubiór – chłopcy wybierają najładniej ubraną dziewczynkę
    2. Taniec przy muzyce
    3. Skoki na skakance
    Podliczenie punktów, wybór dziewczyny i chłopaka na medal, wręczenie dyplomu z napisem „ Dziewczyna jak złoto”,
    „ Chłopak jak złoto” za pierwsze miejsce „ Chłopak jak srebro”
    „ Dziewczyna jak srebro” za drugie miejsce. Pozostali uczestnicy otrzymują medale „ Chłopak , dziewczyna na medal”.

Dzień drugi

POZNAJEMY KRAJOBRAZ NADMORSKI
  • Zwiedzamy :
    Władysławowo : wieża ratusza miejskiego – punkt widokowy, port rybacki, Ośrodek Przygotowań Sportowych- Cetniewo
    Puck : Muzeum Ziemi Puckiej, pomnik przyrody nieożywionej tzw. Głazy 12 Apostołów
    Hel : Muzeum Rybołówstwa, Pomnik Obrońców Helu, fokarium, latarnia morska
  • Rejs statkiem po morzu
    Edukacja polonistyczna: Swobodne wypowiedzi nt. umiejętności wyznaczania kierunków. Pisanie skrótów nazw kierunków. Uzupełnianie tekstu z lukami nazwami kierunków.
  • Edukacja środowiskowa: Obserwowanie, poznawanie roślin i zwierząt morskich.
  • Edukacja matematyczna: Zadania rozmaite K.M.54
  • Edukacja plastyczna: Kolorowanie ilustracji pt. „ zabawy na plaży”
  • Dyskoteka- bal odkrywców
Dzień trzeci
NA TURYSTYCZNYM SZLAKU
Całodzienna wycieczka do Trójmiasta:
  • Zwiedzanie:
    • Zabytkowej części Gdańska: Brama Wyżynna, Katownia, Wieża Więzienna, Targ Węglowy, Wielka Zbrojownia, Dwór Artusa, Złota Brama, ratusz, Fontanna Neptuna, Pomnik Trzech Krzyży symbol poległych w 1970 r. stoczniowców oraz Westerplatte miejsce rozpoczęcia II wojny światowej
    • Sopot- spacer po najdłuższym molo w Europie oraz podziwianie Opery Leśnej, gdzie odbywa się Międzynarodowy Festiwal Piosenki
    • Gdynia- spacer po Skwerze Kościuszki, zwiedzanie *****ującego przy nabrzeżu zabytkowego okrętu ORP „Błyskawica” oraz Muzeum Oceanograficzne, w którym znajdują się ryby i inni mieszkańcy z głębi mórz i oceanów
    • Oliwa- największe w Polsce ZOO z wyspą różowych flamingów, basenem pingwinów, hodowlą kondorów oraz Katedra Oliwska
  • Edukacja polonistyczna: Uporządkuj poprzestawiane litery w nazwach ryb i wypisz ich poprawione nazwy. Pisownia wyrazów z „rz” i „ ż”
  • Edukacja środowiskowa: Posługiwanie się mapą. Rozpoznawanie nazw miast Wybrzeża Gdańskiego.
  • Edukacja matematyczna: Zadania rozmaite K.M.55
  • Edukacja muzyczna: Nauka piosenki „ Morze
Dzień czwarty
PRZECZESYWANIE PLAŻY
Wycieczka brzegiem morza:
  • Podział uczestników na grupy
  • Szukanie skarbów plaży (kamyki, muszelki, piórka, kawałki drewna)
  • Ogłoszenie konkursu grupowego „Która grupa zbierze ciekawsze okazy”
  • Obserwacja statków na horyzoncie, informacja o różnych rodzajach statków (tankowiec, kuter, statek pasażerski itp.)
  • Majsterka: wykonanie modeli statków z plasteliny, wystawka prac
  • Edukacja polonistyczna: opis wybranego przedmiotu z znalezionych okazów, opowiadanie wymyślonej historii muszelki lub pisanie tekstu nt. „Co czuje plażowy kamyczek”
  • Edukacja matematyczna: Obliczenia kalendarzowe K.M.57
    Zawody plażowiczów (podział na dwa zespoły)
  • Robienie babek z piasku na czas
  • Bieg brzegiem morza
  • Skok w dal
  • Budowa rzeźby z piasku z wykorzystaniem materiałów znajdujących się na plaży
    Kominek- podsumowanie zawodów plażowych i konkursu na „Najciekawszy okaz znaleziony na plaży”
Dzień piąty
CHWILA REFLEKSJI
  • Ostatni spacer po plaży
  • Podsumowanie konkursu czystości
  • Podsumowanie Szkoły Odkrywców
  • Zwiedzanie w Malborku: Muzeum Zamkowego, Zamek Krzyżacki
  • Edukacja polonistyczna: Napisz z czego znany jest Malbork
  • Powrót do domu
  1. Borkowska M.: Zielone szkoły Organizować, czy nie?, Życie szkoły, 2004 r. nr1
  2. Kowalczyk B.: Co robić w zielonej szkole, Nowe w szkole, 2004 r. nr3
  3. Łozińska W., Szczugiel B.: Zielona szkoła: Poradnik dla nauczycieli organizujących zajęcia w terenie, Bielsko – Biała, Agencja Sukurs, 2001 r.
  4. www. zwkiuk.swebodzin.pl/www/krysia/zielona.html Program zielonej szkoły nad morzem
p. Maria Węcławek
p. Beata Cybulska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie