Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedwiośnie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.


 

Scenariusz zajęć w ramach ośrodka tematycznego "Przedwiośnie"

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III w ramach ośrodka tematycznego „PRZEDWIOŚNIE”

TEMAT: Swobodne wypowiedzi na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną na podstawie fragmentu wiersza pt. „Przedwiośnie”. Uzupełnienie zdań o przedwiośniu z wykorzystaniem zwrotów i określeń zawartych w wierszu.
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 – układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych.
Przedstawienie przedwiośnia z kolorowych, gotowych elementów.

Cele:
· zapoznanie z wierszem pt. „Przedwiośnie”,
· rozwijanie umiejętności swobodnego, poprawnego wypowiadania się,
· wdrażanie do samodzielnych, dłuższych wypowiedzi,
· wdrażanie do słuchania,
· kształcenie umiejętności wyszukiwania fragmentów opisowych,
· uwrażliwianie na piękno przyrody,
· utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi,
· bogacenie słownictwa uczniów,
· doskonalenie techniki dodawania i odejmowania w zakresie 1000,
· doskonalenie umiejętności układania i rozwiązywania zadań tekstowych,
· wyrobienie nawyku starannego wykonywania prac,
· kształcenie sprawności manualnych.

Cele operacyjne:
Uczeń umie i potrafi:
· płynnie odczytywać tekst,
· zawrzeć myśl w obrębie zdania,
· wyszukać fragmenty opisujące przedwiośnie,
· szanować i dostrzegać piękno przyrody,
· prawidłowo dodawać i odejmować w zakresie 1000,
· poprawnie układać i rozwiązywać zadania tekstowe,
· wykonać pracę zgodnie z poleceniem.
Metody: pokaz, pogadanka, ćwiczeń praktycznych.
Formy: zbiorowa, indywidualna, jednolita i zróżnicowana.
Środki dydaktyczne: fragment wiersza M. Terlikowskiej „Przedwiośnie”; program nauczania; ilustracje kwiatów i zwierząt wiosennych; krzyżówka; torebki rzeżuchy; rozsypanki wyrazowe; praca samodzielna, zróżnicowana; kaseta z nagraniem śpiewu ptaków i utworem Vivaldiego „Wiosna”; gazetka „Ciekawostki wiosenne”; kolorowy papier, nożyczki, klej, kolorowy brystol; plansze z wyrazami, które mają trudności ortograficzne.

Przebieg zajęć:
1. Uczniowie rozwiązują krzyżówkę, praca indywidualna jednolita.
2. Słuchanie kasety magnetofonowej ze śpiewem ptaków podczas rozwiązywania krzyżówki.


1 2 3 4 5 6
Ś P R M B Ż
Z S M E A A
N Z D A W B
I P R R Z O
I A Ś Z I K
E N Ó E E I
G K Z C E I

1.) Wiosną szybko znika z pól.
2.) Ptak wiosenny.
3.) Temperatura poniżej zera.
4.) Pierwszy wiosenny miesiąc.
5.) „Kotki” na wierzbach.
6.) Ulubiona potrawa bociana.

Hasło: PRZEDWIOŚNIE

3. Odczytanie hasła krzyżówki: PRZEDWIOŚNIE.
4. Wypowiedzi uczniów na temat przedwiośnia – co dzieje się o tej porze roku w przyrodzie ?
5. Głośne wyraziste przeczytanie wiersza pt. „Przedwiośnie” przez wybranego ucznia.
6. Wypowiedzi uczniów na temat treści wiersza:
- Jak wygląda krajobraz na przedwiośniu ?
- Jak zachowują się zwierzęta ?
- Co możemy powiedzieć o pogodzie ?
7. Przytaczanie przez uczniów odpowiedniego fragmentu wiersza przedstawiającego wygląd krajobrazu.
8.Rozdanie rozsypanek wyrazowych wielopoziomowych.

a.)
panuje W zmienna pogoda marcu .
b.)
a Bywa tak grzeje w jest , , mróz słońce że południe rano .
c.)
przelotne . padają deszcze Często

9. Poprawne ułożenie rozsypanek przez każdego ucznia, krótkie omówienie ich i przepisanie zdań do zeszytu.
10. Wypowiedzi dzieci na temat przedwiośnia – co się dzieje ?
- słychać śpiew ptaków, zaczynają rozwijać się pąki liści i kwiatów na drzewach, można zobaczyć pierwsze kolorowe kwiaty.
11. Pokaz kwiatów i zwierząt wiosennych.
12. Stwierdzenie przez uczniów, że o tej porze roku nie ma na działkach, w ogrodach żadnych warzyw i owoców.
13. Uczniowie stwierdzają, że o tej porze roku należy się zdrowo odżywiać.
14. Praktyczne zasianie rzeżuchy do wcześniej przygotowanych skrzynek – podkreślenie, że rzeżucha jest bardzo zdrowa i ma dużo witamin.
15. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych w zakresie 1000 związanych z przedwiośniem. Praca wielopoziomowa.
I. Ułóż zadanie tekstowe związane z przedwiośniem do działania: 485 + 469 =

II. Ułóż pytanie i rozwiąż zadanie:
W szklarni rosło 998 tulipanów, na drugi dzień ogrodnik sprzedał 501 tulipanów.

III. Rozwiąż zadanie:
W parku rosły 444 żonkile i 53 tulipany. Ile wszystkich kwiatów rosło w parku ?

16.Sprawdzenie poprawności rozwiązania zadań tekstowych przez poszczególne grupy.
17. Podział uczniów na cztery grupy – przygotowanie kolorowego papieru, kleju i nożyczek przez każde dziecko.
18.Włączenie kasety magnetofonowej z utworem Vivaldiego „Wiosna” – jakie możecie zauważyć oznaki przedwiośnia w tym utworze.
19. Przedstawienie przedwiośnia na kolorowym brystolu z elementów dzieci oraz gotowych elementów rozdanych przez nauczyciela.
20. Zwrócenie uwagi na zachowanie odpowiednich proporcji i estetykę wykonania.
21. Ocena prac i ich wystawka.
22. Ocena aktywności dzieci na zajęciach – rozdanie gazetek z ciekawostkami o przedwiośniu.


Opracowała:
mgr Renata Szostek
nauczycielka kształcenia zintegrowanego
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza
we Wręczycy Wielkiej
Szkoła Podstawoa

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie do wykorzystania na lekcjach -> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej



Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie