ZADANIA
|
FORMA REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI
|
TERMIN
|
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1).
|
1. Poznanie procedury awansu zawodowego
|
- zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli
- opracowany plan rozwoju zawodowego
|
- znajomość prawa oświatowego
- prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu
- prawidłowo napisany plan rozwoju zawodowego
|
IX 2006
|
2. Aktywne uczestniczenie w pracach związanych z podniesieniem jakości pracy szkoły
|
- Statut Szkoły - WSO - Plan Rozwoju szkoły - Plan Wychowawczy
- udział w kursie „Podstawy pracy z komputerem w pracy nauczyciela”
|
- znajomość dokumentacji i wykorzystanie jej w codziennych zajęciach
- zaświadczenie ukończenia kursu
|
na bieżąco
2007/2008
|
3. Współpraca z rodzicami
|
- udział rodziców w zebraniach
- pomoc ze strony rodziców w organizowaniu imprez klasowych i uroczystości szkolnych
|
- plan współpracy z rodzicami
- notatki w dzienniku lekcyjnym
|
na bieżąco
|
4. Organizacja imprez, akcji, uroczystości i apeli szkolnych. Dbanie o poszanowanie tradycji i ceremoniału szkolnego
|
- organizowanie imprez, apeli i uroczystości szkolnych
|
- , scenariusze, potwierdzenia dyrektora szkoły
|
na bieżąco
|
5. Promocja szkoły w środowisku lokalnym
|
- przygotowywanie notatek do PASMA – czasopisma lokalnego
- Udział w akcji UCZEŃ Z KLASĄ – pełnienie funkcji koordynatora
|
- artykuły w prasie
- informacje ze strony internetowej akcji SZKOŁA Z KLASĄ
|
na bieżąco
|
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2).
|
1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej
|
- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu, wykorzystanie komputera podczas zajęć edukacyjnych
- zapisy planów, sprawozdań, w formie elektronicznej
|
- spis wykorzystanych programów i encyklopedii, scenariusze zajęć, dyplomy
- potwierdzenie dyrektora szkoły
|
na bieżąco
|
2. Komputerowe opracowanie materiałów związanych z pracą szkoły
|
- wykorzystanie komputera do pisania dyplomów, zaproszeń, ogłoszeń
- pisanie i przepisywanie dokumentów, sprawozdań, protokołów – drukowanie lub zapisywanie ich w formie elektronicznej
|
- wzory zaproszeń, dyplomów
- dokumentacja szkolna
|
na bieżąco
|
3. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego
|
- umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie
|
- adres strony internetowej
|
2006/2007
|
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust.2 pkt.3.)
|
1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem
|
- prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
- opracowanie referatu i wygłoszenie go na posiedzeniu Rady Pedagogicznej
- wygłoszenie referatu dla rodziców na zebraniu klasowym
- publikowanie swoich prac na stronach internetowych i w czasopismach PASMA, NADWARCIE
- opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów zajęć, scenariuszy imprez, planów
|
- scenariusze zajęć, referaty, potwierdzenia dyrektora, publikacje, adresy stron internetowych
|
cały okres stażu
|
2. Współpraca nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego( humanistycznego)
|
- pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu – opracowanie planu pracy zespołu
- organizowanie spotkań zespołu, wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, opracowanie dokumentów
|
|
cały okres stażu
|
3. Praca w zespole odpowiedzialnym za mierzenie jakości pracy szkoły
|
- pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły
|
- potwierdzenie dyrektora szkoły
|
cały okres stażu
|
4. Praca w zespole opracowującym dokumentację
|
Opracowanie:
- plan naprawczy po sprawdzianie klasy VI
- szczegółowy harmonogram do planu wychowawczego
- wykaz podręczników i programów nauczania
|
- potwierdzenie dyrektora szkoły
|
2006/2007
|
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4a).
|
1. Opracowanie i wdrożenie planu wychowawczego dla klasy IV - VI
|
|
|
2006/2007
|
2. Praca w zespole opracowującym plan wychowawczy szkoły
|
- wspólne opracowywanie planu wychowawczego szkoły
|
- potwierdzenie dyrektora szkoły
|
2007/2008
|
3. Opracowanie i wygłoszenie referatów na temat alkoholizmu, narkomanii oraz przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży
|
- przygotowanie wystąpienia dla uczniów i rodziców
|
|
2006/2007 2007/2008
|
4. Obrzędowość i tradycje w naszym regionie – projekt do programu z edukacji regionalnej w naszej szkole
|
- opracowanie projektu dla klas IV - VI
|
- sprawozdanie,
- potwierdzenie
dyrektora,
|
2007/2008 2008/2009
|
5. Wdrożenie programu wychowawczego „Bezpieczny uczeń naszej szkoły”
|
- opracowanie programu dla uczniów klasa IV – VI
|
- program
- zaświadczenie dyrektora
|
2007/2008 2008/2009
|
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4c).
|
1. Udział w kursie „Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych”
|
- aktywny udział w spotkaniach, gromadzenie materiałów i informacji
|
|
2007/2008
|
2. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami
|
- diagnozowanie środowiska ucznia
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
- organizowanie pomocy uczniom
|
|
cały okres stażu
|
3. Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych
|
- organizowanie jednodniowych wycieczek szkolnych w celu integracji klasy
- organizowanie wyjść do kina, teatru, muzeum, galerii
- organizowanie uroczystości klasowych
- dzień chłopaka - andrzejki - wigilia - dzień kobiet
|
- zapisy w dzienniku lekcyjnym, karty wycieczek
|
cały okres stażu
|
4. Podejmowanie zadań dodatkowych
|
- prowadzenie gazetki szkolnej „Diabełek”
- udział w przeglądzie gazetek szkolnych naszej gminy
- prowadzenie teatrzyku szkolnego
- zorganizowanie przedstawienia dla społeczności wiejskiej oraz gminnej
|
- bieżące numery gazetki szkolnej
- Plan pracy teatrzyku szkolnego
|
cały okres stażu 2007/2008 2008/2009
|
5. Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych
|
- konkurs ortograficzny
- konkurs recytatorski
- konkurs „Znamy nasze lektury” dla klas VI
- konkurs „ Nasze ulubione postacie książkowe”
|
|
cały okres stażu
|
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt.4e).
|
1. Współpraca ze strukturami samorządowymi
|
- współpraca z przedstawicielami samorządu, pomoc w organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych
|
|
cały okres stażu
|
2. Współpraca ze Służbą Zdrowia
|
- zaproszenie pielęgniarki na spotkanie o tematyce „ Prawidłowe odżywianie drogą do sukcesu”
|
- notatki w dzienniku lekcyjnym
|
cały okres stażu
|
3.Współpraca z teatrem A. Mickiewicza w Częstochowie
|
- udział w Teatralnym Klubie Belfra, zbieranie informacji na temat najnowszych wydarzeń w dziedzinie kultury
|
|
cały okres stażu
|
4. Udział w organizowaniu akcji
|
- Sprzątanie świata
- Dzień Dziecka
- Święto Szkoły
- Zbiórka makulatury
|
|
cały okres stażu
|
5. Współpraca międzyszkolna oraz międzybiblioteczna
|
- organizowanie konkursów międzyszkolnych i międzybibliotecznych
|
|
cały okres stażu
|
6. Współpraca z Gminną Biblioteką Miejską
|
- organizowanie wyjść do biblioteki, lekcje biblioteczne
|
|
2006/2007
|
7. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
|
- organizowanie pomocy finansowej uczniom potrzebującym
- dofinansowanie wyjazdu do Warszawy
- zakup książek do biblioteki
|
- potwierdzenie dyrektora
- potwierdzenie z GOPS
|
cały okres stażu
|
8. Współpraca z Gminnym Zespołem Oświaty Kultury Sportu Turystki i promocji w Konopiskach
|
- dofinansowanie nagród w różnych konkursach
|
|
2007/20082008/2009
|
9. Nawiązanie współpracy z Domem Małego Dziecka w Częstochowie
|
- zorganizowanie zbiórki słodyczy, zabawek oraz pomocy szkolnych dla dzieci
- wystawienie przedstawienia z okazji świąt Bożego Narodzenia dla dzieci
|
· potwierdzenie z domu Dziecka
|
cały okres stażu
|
10. Współpraca z Kościołem Św. Walentego w Konopiskach
|
- pokazy umiejętności uczniów w kościele
|
|
cały okres stażu
|
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły(§ 8 ust.2 pkt.5).
|
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
|
- Opis i analiza przypadków
|
- opracowanie opis i analiza
|
cały okres stażu
|