Jednym z głównych zadań naszego przedszkola jest edukacja teatralna dzieci. Treści, które przybliżam przedszkolakom mają za zadanie uwrażliwić je na odbiór sztuki teatralnej poprzez przygotowanie ich do samodzielnego tworzenia przedstawień. Staram się stwarzać małym aktorom okazję do wykazania się swoimi umiejętnościami. „ Pory roku w wierszu i piosence” – to cykl przedstawień słowo- muzycznych organizowanych przy współudziale rodziców na terenie naszego przedszkola.
SCENARIUSZ IMPREZY PRZEDSZKOLNEJ NA POŻEGNANIE JESIENI Temat: „ PORY ROKU W WIERSZU I PIOSENCE – „ POŻEGNANIE JESIENI” Cele: - integracja rodziców z przedszkolem, - wzmocnienie więzi rodzinnej przez wspólną zabawę dzieci i rodziców, - stworzenie miłej i radosnej atmosfery w czasie zabawy - zachęcanie rodziców do współdziałania i uczestniczenia w życiu przedszkola. Program imprezy: 1. Wstęp Prowadzący I: „Serdecznie Państwa dzisiaj witamy, do wspólnej zabawy was zapraszamy. Dziś przedszkolaki wam opowiedzą co o Jesieni wiedzą.” „Będą tańce i śpiewy, będą też inscenizacje, a my czekamy na głośne owacje. Teraz już was zapraszamy – program zaraz zaczynamy.” Na salę wchodzi pani Jesień WRZESIEŃ Prowadzący II: „Kiedy lato się skończyło Przyszła do nas Jesień Mamy warzyw i owoców dużo, Daje je nam Wrzesień.” -piosenka pt. „ Urodziny marchewki” Prowadzący I: „Rozmawiały kiedyś dzieci z naszej grupy, że chodzą z mamami na targ po zakupy. Było to ponoć w dzień targowy, Gdzie usłyszały takie rozmowy.” Inscenizacja wiersza J. Brzechwy „Na straganie” i śpiew piosenki „Wesoła kapusta” z „ Wesołej szkoły” Prowadzący II: „Z wielkim koszem chodzi Jesień po lesie, co w tym koszu Pani Jesień nam niesie? - taniec do piosenki – „Rudy rydz”. PAŹDZIERNIK Prowadzący I: „Chociaż skończył się już Wrzesień, dalej chodzi drogą jesień. Nadchodzi czas Października, a on pracy nie unika. Chryzantemy barwi złotem, liściom barw dodaje potem. Lecą, lecą kolorowe, te czerwone i brązowe. A tych liści jest już tyle, bukiet będzie z nich za chwilę.” - piosenka pt. „ Ola i liście” Prowadzący II: „ Pani Jesień piękna dama Zaraz do tańca będzie porwana Więc muzyka niech poleci Bo do tańca zaproszą ją z II grupy dzieci” Taniec z chustami przy muzyce z płyty „Tańce integracyjne” Prowadzący I: „Byłyśmy z dziećmi raz na spacerze, oznak jesieni szukały szczerze. A skoro państwo wygodnie siedzą, to dzieci zaraz wam opowiedzą, co zobaczyły, co usłyszały kiedy kasztanki po ścieżce skakały.” Inscenizacja piosenki „ Kasztanki”( muz. Ł. Derege- Schiele, sł. J. Osińska) Prowadzący II: „Spadły z drzewa już kasztanki, czas pożegnać też i liście, pokażą to teraz w tańcu, dzieci z V-ej grupy oczywiście”. Taniec z wykorzystaniem wstążek i muzyki K. Orffa LISTOPAD Prowadzący I: „Przyszła pora listopada, deszcz już coraz częściej pada. Chmury ciężkie są i szare, a listopad idzie dalej.” -Gra na instrumentach „ Listopadowa piosenka” Prowadzący II: „Płyną niebem ciemne chmury, wiatr w kominie śpiewa i ostatnie złote liście strąca szybko z drzewa.” - taniec „Jesienny wiatr” ze wstążkami do muzyki Griega Prowadzący I: „Gdy jesienią wiatr zawieje, każdy chętnie czapkę wdzieje. Nawet dzieci z naszej grupy Nie boją się jesiennej pluchy.” - „Piosenka na chłodne dni” i wiersz „O czterech przyjaciółkach” Prowadzący I: „Pan Listopad swój parasol mocno w ręce trzyma i powiada, że niedługo przyjdzie do nas zima. Więc żegnamy Panią Jesień, nich za rok powróci. I tak piękna kolorowa niech się nam nie smuci. - „ Deszczowa piosenka”
Opracowały nauczycielki Publicznego Przedszkola Nr 19 w Radomiu: Katarzyna Cegła Joanna Rdułtowska- Kobza Wioletta Berus „Chociaż skończył się już Wrzesień, dalej chodzi drogą jesień. Nadchodzi czas Października, a on pracy nie unika. Chryzantemy barwi złotem, liściom barw dodaje potem. Lecą, lecą kolorowe, te czerwone i brązowe. A tych liści jest już tyle, bukiet będzie z nich za chwilę.” „Kiedy lato się skończyło Przyszła do nas Jesień Mamy warzyw i owoców dużo, Daje je nam Wrzesień.”- „Rozmawiały kiedyś dzieci z naszej grupy, że chodzą z mamami na targ po zakupy. Było to ponoć w dzień targowy, Gdzie usłyszały takie rozmowy.” |