|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5404 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
„Złota studzienka” Wandy Dobaczewskiej to piękna baśn polska, chętnie czytana przez uczniów kształcenia zintegrowanego. Proponuję zestaw pytan, które można wykorzystać do ćwiczen w czytaniu ze zrozumieniem.
Przeczytaj uważnie pytania dot. treści baśni Wandy Dobaczewskiej ze zbioru „U złotego źródła” i zaznacz krzyżykiem prawidłową odpowiedź
- Dlaczego Marysia poszła na służbę do swej sąsiadki?
- Bo potrzebowała pieniędzy aby kupić lekarstwa dla matki;
- Bo pożyczyła od niej pieniądze a gdy zmarła jej matka, nie miała z czego oddać długu;
- Bo nie miała pieniędzy na utrzymanie swoje i matki.
- Jakie zwierzę zabrała Marysia ze sobą na służbę?
- Krówkę czarną ze srebrnymi rogami;
- Krówkę Łaciatą;
- Krówkę ze złotymi rogami i srebrnymi kopytkami.
- W jakiej pracy krówka pomogła Marysi?
- W przędzeniu wełny;
- W sprzątaniu mieszkania wdowy;
- W paseniu krów.
- Dlaczego córki macochy nie dowiedziały się kto pomaga Marysi prząść wełnę?
- Bo żal im było biednej sieroty;
- Bo Marysia je o to poprosiła;
- Bo zasnęły na łące.
- Kto zauważył, że krówka Łaciata pomaga Marysi?
- Starsza córka macochy;
- Młodsza córka macochy;
- Macocha.
- Co zrobiła macocha z krówką po tym, jak odkryła, że krówka pomaga Marysi?
- Sprzedała ją;
- Kazała ją zabić wędrownemu rzeźnikowi;
- Zabiła ją.
- Jaką część zabitej krówki macocha dała Marysi?
- Co zrobiła Marysia z rogami zabitej krówki?
- Zakopała w odpowiednim miejscu pod płotem;
- Schowała pod swoim łóżkiem;
- Zakopała na grobie swojej matki.
- Co zdarzyło się po trzech dniach na miejscu, gdzie Marysia zakopała rogi krówki Łaciatej?
- Wyskoczyła żywa krówka;
- Wyrosła złota studzienka;
- Wyrosła chata dla sieroty.
- Co znajdowało się wewnątrz studzienki?
- Żywa woda;
- Wino;
- Mleko zabitej krówki.
- Kim był młodzieniec, który szukał żony?
- Młynarzem;
- Malarzem;
- Mleczarzem.
- W jaki sposób młodzieniec szukający żony sprawdzał, która dziewczyna ma szlachetne serce?
- Obserwował ją przy przędzeniu wełny;
- Prosił ją o nabranie wina ze złotej studzienki;
- Pytał ją o pochodzenie złotej studzienki.
- Ile dzieci miała Marysia i młody młynarz?
- Czterech synów i cztery córki;
- Trzech synów i trzy córki;
- Dwóch synów i dwie córki.
- Co stało się z macochą i jej córkami gdy młynarz wybrał Marysie na swoją żonę?
- Zmieniły się w czarne wrony i odleciały;
- Przeprosiły Marysię i pomagały jej w pracy;
- Zmieniły się w czarne kamienie.
- Co stało się z gospodarstwem złej macochy?
- Ziemię rozdano ubogim a w domu nikt nie chciał zamieszkać;
- Ziemię sprzedano młynarzowi a w domu zamieszkali ubodzy ludzie;
- Zamieszkała tam Marysia z mężem.
Opracowała: Anna Prylinska – Nowak Szkoła Podstawowa w Zdziarze Wielkim. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|