CEL EDUKACYJNY |
TEMATY ZAJĘĆ |
|
REALIZOWANE ZADANIA W ZAKRESIE |
|
UWAGI |
WYCHOWANIA |
UMIEJĘTNOŚCI |
WIADOMOŚCI |
Kształtowanie i rozwijanie zdolności rytmiczno tanecznych, estetyki ruchu Wyzwalanie naturalnej ekspresji |
1.Gimnastyka i taniec- ćwiczenia rytmiczno- taneczne |
Harmonia i wdzięk ruchu samoocena wykonania zadania |
Krok polkowy: w przód, tył, z podskokiem, w obrocie, wznosy i przenosy rąk, przeskoki i doskoki, krok dostawny i przedskrzyżny, balance, przeskok nożycowy i półszpagatowy |
Muzyka i taniec jako forma aktywności ruchowej Kojarzenie ruchu z muzyką |
|
2.Gimnastyka artystyczna dla wszystkich-ćwiczenia oswajające z piłką |
Lekkość i estetyka ruchu, kształtowanie wyobraźni ruchowej |
Wykonanie ćwiczeń według własnej inwencji twórczej, odbicia piłki od podłoża, rzuty i chwyty na grzbiet dłoni |
Pozycje wyjściowe do ćwiczeń z piłką |
|
Nabywanie podstawowych umiejętności i wiadomości z zakresu ćwiczeń z przyborami Kształtowanie i rozwijanie zdolności koordynacyjnych |
3.Piłka w przestrzeni- ćwiczenia podstawowe z przyborem |
Współpraca z partnerem w celu wykonania zadania |
Toczenie piłki po podłożu, rzuty i chwyty w płaszczyznach: czołowej, strzałkowej i poprzecznej, orientacja w przestrzeni |
Pojęcie płaszczyzny: czołowej strzałkowej i poprzecznej Zasady współpracy w zespole |
|
4.Umiem coraz więcej- ósemka w płaszczyźnie czołowej |
Dokładne wykonanie poleceń nauczyciela, aktywne uczestnictwo w zajęciach |
Ósemka w płaszczyźnie czołowej, toczenie piłki po ręce |
Ćwiczenia przyborem jako atrakcyjna i specyficzna forma ruchu dla dziewcząt i kobiet Estetyka wykonania ćwiczenia |
|
Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez ćwiczenia z piłką Kształtowanie wyobraźni ruchowej i inwencji twórczej Wyzwalanie naturalnej ekspresji |
5.Zapamiętaj- nauka małego układu gimnastycznego według inwencji nauczyciela |
Samoocena własnych umiejętności |
Przerzuty piłki z ręki do ręki, nad głową, łączenie poznanych elementów z podkładem muzycznym, odtworzenie i zapamiętanie układu gimnastycznego |
Rola i znaczenie pamięci ruchowej Zasady tworzenia małych układów gimnastycznych |
|
6.Kreatywnosć i pomysłowość- tworzenie własnego układu gimnastycznego do wybranego utworu muzycznego |
Ocena wykonania przez współćwiczących |
Samodzielne tworzenie układu gimnastycznego do ulubionej muzyki |
Rola ćwiczeń przy muzyce w kształtowaniu sprawności Muzyka która inspiruje |
|