|
Podróż do krainy fantazji i czarodziejskich przedmiotów
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6796 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przybliżenie szkoły wychowankom przedszkola poprzez ich uczestnictwo w podróży po krainie fantazji związanej z poznawaniem wiersza i wykonywaniem działań matematycznych. W trakcie zajęć przedszkolacy aktywnie uczestniczą, planują podróże, rozwiązują krzyżówki i rebusy, układają puzzle i nazywają przedmioty magiczne. Scenariusz zajęć integrujący grupę szkolną z grupa przedszkolną
Prowadząca: Iwona Pałasz Data: ......................... Temat: Rozmowa z dziećmi ma temat czarodziejskich przedmiotów ich mocy i znaczenia. Zapoznanie się z treścią wiersza Jana Brzechwy „Siedmiomilowe buty” odpowiedzi na pytania nauczyciela. Zabawa ruchowa „Wędrówka Michała do krainy matematyki”. Wykonywanie działań matematycznych na karcie pracy. Wspólny śpiewa piosenki pt. „ Pożegnanie przedszkola” M.Szreder.
Cel główny: Zapoznanie się z treścią wiersza Jana Brzechwy „Siedmiomilowe buty”
Cele operacyjne: uczeń potrafi rozwiązać krzyżówkę, podać hasło rozwiązania, wyjaśnić znaczenie słowa magia, ułożyć puzzle przedstawiające różne przedmioty i nazwać je i ustalić, z jakiej bajki pochodzą rekwizyty, poprawnie odpowiadać na pytania, obliczyć działania matematyczne, pokolorować rysunek zgodnie z legendą, aktywnie uczestniczyć we wspólnym śpiewie, pracować zespołowo.
Metody: pogadanka, praca z książką, klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, metoda ćwiczeń.
Praca: grupowa, indywidualna
Środki: przygotowane puzzle z magicznymi przedmiotami, krzyżówka, łamigłówka wyrazowa, magnetofon z nagranym tekstem wiersza pt. „Siedmiomilowe buty”.
Przebieg zajęć integracyjnych1.Rozwiąznie krzyżówki wprowadzającej do tematu a) wpisywanie haseł do krzyżówki hasło : Magia 2.Układanie z puzzli magicznych przedmiotów przez grupy a) pokaz wykonanej czynności przez liderów (czarodziejska lampa, siedmiomilowy but, latający dywan, magiczna kula, czarodziejski kapelusz) b) ustalenie z jakiej bajki pochodzi rekwizyt 3. Wzorowe odczytanie treści wiersza pt.” Siedmiomilowe buty” a) analiza wiersza b) odpowiedzi ustne na pytania c) ubieranie Michała 4. Zabawa ruchowa Wędrówka Michała 5. But przenoszący w krainę matematyki - praca samodzielna a) karty pracy dla grupy przedszkolnej oraz szklonej b) sprawdzenie wykonania polecenia 5. Ocena aktywności na zajęciach 6. Praca domowa: karta pracy dla przedszkolaków i uczniów 7. Pożegnanie wspólny śpiew piosenki M. Szreder pt. "Pożegnanie przedszkola"
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|