Uczeń:
wie – gdzie połozone jest miasto Sanok na mapie.
potrafi –wymienić zabytki jakie znajdują się w naszym mieście.
rozumie pojęcia – stare kamieniczki, gród, zamek, muzeum, ikony, rynek.
Metody pracy:
- słowna
- oglądowa
- praktycznego działania
- elementy metody ośr. pracy
Środki dydaktyczne:
mapa, piosenka o Sanoku na kasecie magnetofonowej, prezentacja „Sanok moja mała Europa”, ilustracje, przybory szkolne.
Przebieg zajęć:
1. Pogadanka
-nawiązująca do odbytej wcześniej wycieczki w celu obserwacji ciekawych miejsc znajdujacych się w mieście, obejrzenie prezentacji
-wyszukiwanie położenia na mapie, oraz wyszukiwanie, nad jaką rzeką leży,
-wypisywanie na tablicy przymiotników, rzeczownik i czasowników opisujących miasto
-próby wypowiedzi całym zdaniem, zapis w zeszycie
- doskonalenie stosunków przestrzennych
2. Ukazanie celu pracy
– poznanie cech charakterystycznych dla Sanoka oraz wykorzystania tych wiadomości w życiu codziennym.
- wzbudzenie zainteresowania u uczniów zmianami jakie zachodzą wokół nas: swobodnie i kierowanie rozmowy
- jak wygląda Sanok ?
- co podoba się a co nie?
- co chciałbyś zmienić w tym mieście?
- objaśnienie, w jakiej formie dzieci wykonają dalsze czynności związane z temat lekcji (słuchanie piosenki malowanie, wyklejanie, uzupełnianie).
3. Praca poznawcza
- przygotowanie uczniów do pracy (stoliki, przybory)
- wyjaśnienie czynności przez nauczyciela.
- praca indywidualna ( uczniowie słuchaja piosenki o Sanoku, rysują charakterystyczne punkty miasta Sanoka, które zapamiętały.
- ćwiczenia w wyszukiwaniu różnic i podobieństw.
4. Zajęcia końcowe:
-utrwalanie zdobytych wiadomości o naszym mieście Sanoku.
-wykonanie wystawki prac
-porządkowanie klasy
zajęcia prowadziła E Gierut