|
Dni regionu - kaszuby moja mała ojczyzna
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2851 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Tradycja - to co niezmienne w zmieniającym się świecie. Polskie dziedzictwo kulturowe.
DNI REGIONU W GIMNAZJUM NR 4 W RUMI
ZESPÓŁ Dorota Gadomska Beata Kryża Joanna Boduszyńska Alicja Wiśniewska
CELE : Cel ogólny 1.uświadomienie młodzieży potrzeby zachowania i kultywowania tradycji własnego narodu w obliczu bycia pełnoprawnym członkiem Unii Europejskiej.
Cele poznawcze: 1.poznanie pojęcia tradycji 2.poznanie tradycji własnego regionu ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi 3. poznawanie i rozpoznawanie elementów tradycyjnych we współczesnym świecie 4.poznanie historii narodu i pojęć narodu, 5.poznanie tradycji chrześcijańskich i innych oraz pogańskich
Cele kształcące: 1.praktyczne kultywowanie tradycji (sztuka) 2. kształtowanie postaw patriotycznych 3. postrzeganie wartościowych elementów tradycji w kulturze 4.poszerzanie zainteresowań dotyczących kultury regionalnej
Cele wychowawcze: 1.zachowanie ciągłości tradycji własnego regionu 2.uświadomienie wartości tradycji 3.tolerancja wobec innych 4.wyrabianie szacunku dla historii własnego regionu, narodu i państwa.
KLASA I Przewidywane osiągnięci a i umiejętności uczniów Uczeń: - zna herb swojej miejscowości; - zna nazwy ulic, rzek i jezior w swojej miejscowości; - rozumie znaczenie słowa folklor; - wie, jak wygląda strój regionalny; - zna muzykę regionalną; - potrafi zarecytować wiersz w języku kaszubskim; - zna treść legendy kaszubskiej; - potrafi wymienić kolory występujące w hafcie kaszubskim; - zna tradycje i zwyczaje regionu kaszubskiego - zna walory turystyczne swojej miejscowości;
KONKURSY, REGULAMINY OCENIANIA
Gazetka okazjonalna o regionie, wykonana wspólnie przez klasy I
Gazetka regionalna składać ma się z 8 stron. Każda klasa wykonuje jedną stronę. Czcionka „Times New Roman”, rozmiar 12. Strona zawierać ma opis oraz fotografie.
Klasa I a- przedstawia rzeźbę, malarstwo i rękodzieło ( sztuka ) Klasa I b- przedstawia ekologię regionu, zabytki Klasa I c- przedstawia najciekawsze szlaki turystyczne, osobliwości i pomniki przyrody Klasa I d- przedstawia potrawy regionalne lub tradycje i zwyczaje regionu kaszubskiego Klasa I e- przedstawia język kaszubski Klasa I f- przedstawia sławne osoby związane z regionem
Konkurs na najładniejsza „ Mind-map” o regionie
Uczniowie za pomocą „ sieci skojarzeniowej ” ustalają informacje ważne dla turysty i zapisują na dużym brystolu ( każda informacja innym kolorem ). Technika wykonania dowolna, treść oraz fotografie zgodne z tematem.
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania (estetyka, techniki, techniki informatyczne) 2.Zrozumienie tematu (zawartość, treść) 3.Pomysłowość 4.Brak błędów 5.Ocena prezentacji
Konkurs na najładniejszy strój kaszubski
Każda klasa typuje jedną osobę przebraną w strój kaszubski.
Kryteria oceny : 1.Jakość stroju 2.Ilość elementów stroju kaszubskiego 3.Pomysłowość ubrania 4.Ocena prezentacji
Konkurs wiedzy o regionie ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi
Zadaniem każdej klasy I jest wytypowanie trzech przedstawicieli, którzy wspólnie rozwiążą test wiedzy o regionie ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi. Test składał się będzie z 25 pytań, każde punktowane jako 1 punkt.
Konkurs recytatorski poezji kaszubskiej
Jeden przedstawiciel klasy wyrecytuje 1 wiersz poezji kaszubskiej. Wiersz nie może przekraczać 10 wersów.
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania ( recytacja, dykcja, akcent ) 2.Zrozumienie tematu (elementy języka kaszubskiego ) 3.Brak błędów
Konkurs plastyczny na najładniej pomalowany talerzyk w stylu kaszubskim
Każda klasa przedstawia 5 talerzy pomalowanych w stylu kaszubskim. Wielkość talerzyka bez znaczenia.
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania (estetyka, technika wykonania ) 2.Zrozumienie tematu 3.Pomysłowość 4.Ocena prezentacji
Prezentacja opracowanych kart wycieczki, pt. „ Najpiękniejsza wycieczka po regionie”
Każda klasa przedstawia propozycję jednodniowej wycieczki ( = przewodnik po regionie / mieście ). Karta powinna być wykonana na komputerze, na papierze A4. Ilość stron, styl oraz rozmiar czcionki jest bez znaczenia. Przy ocenie będą brane pod uwagę kryteria, ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji proponowanej wycieczki.
Karta powinna zawierać:
1.krótką informację o regionie 2.zdjęcia i opis miejsc ważnych, godnych zobaczenia 3.szczegółowe opracowanie ( data, godzina, koszty dojazdu oraz wstępów do zwiedzanych obiektów ) planu wycieczki
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania (estetyka, technika wykonania ) 2.Zrozumienie tematu 3.Pomysłowość 4.Najniższe koszty poniesione przez zwiedzających 5.Możliwość realizacji planu wycieczki 6.Ocena prezentacji
Konkurs międzyszkolny z cyklu ``Igłą malowane``
Konkurs pt. „ Potrawy regionalne ”
Każda klasa przygotowuje trzy potrawy charakterystyczne dla regionu kaszubskiego.
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania ( w tym udekorowanie potrawy ) 2.Najniższe koszty poniesione na wykonanie 3.Smak 4.Zapach 5.Uzasadnienie wyboru potraw 6.Ocena prezentacji ( zachęta do zjedzenia )
Scenki pt. „ Z życia Kaszub ”
Każda klasa ( ilość przedstawicieli bez znaczenia ) przedstawia , w czasie nie dłuższym niż 5 minut, scenkę ilustrującą typowe życie Kaszub.
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania 2.Ubiór 3.Wybór tematu 4.Prezentacja
Konkurs „ Reklama Regionu ”
Każda klasa przedstawia np. na papierze ( materiał bez znaczenia ) jedno hasło reklamujące region.
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania (estetyka, technika ) 2.Zrozumienie tematu (zawartość, treść) 3.Pomysłowość 4.Brak błędów 5.Prezentacja
Prezentacje komputerowe w wykonaniu uczniów klas I na temat regionu ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi
Każda klasa ma za zadanie przygotować multimedialna prezentację ( slajdy ) regionu ze szczególnym uwzględnieniem historii miasta Rumi. Przy ocenie będą brane pod uwagę kryteria, ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji komputerowej regionu.
Prezentacja powinna zawierać :
1.krótką informację o regionie , w tym szczególnie Rumi 2.zdjęcia i opis miejsc ważnych, godnych zobaczenia
Kryteria oceny : 1.Jakość wykonania (technika informatyczna) 2.Zrozumienie tematu (zawartość, treść) 3.Pomysłowość 4.Brak błędów merytorycznych 5.Prezentacja
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|