|
Opracowanie piosenki pt. Płatki śniegu
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3855 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wykorzystuje on elementy Metody Dobrego Startu Marty Bogdanowicz. Bazuje na piosence zimowej "Płatki śniegu" oraz wzorze graficznym do piosenki (dostępnym w materiałach Marty Bogdanowicz "Od piosenki do literki").
Scenariusz zajęcia prowadzonego „Metodą Dobrego Startu Marty Bogdanowicz”.
Temat: Opracowanie piosenki pt.: „Płatki śniegu” w oparciu o elementy Metody Dobrego Startu.
Cele: - poznaje słowa i melodię piosenki „Płatki śniegu” oraz wzór graficzny 1A - przetwarza obraz ruchowy na graficzny - doskonali koordynację ruchowo- słuchowo-wzrokową
Metoda: Metoda Dobrego Startu - stymulowanie rozwoju psychomotorycznego.
Pomoce: tablica tematyczna, woreczki, tacki z piaskiem, plansza z zaznaczonym wzorem graficznym 1A, plansze dla każdego dziecka z wzorem do piosenki, magnetofon, kaseta
Pomoce do ćwiczeń indywidualnych przy stoliku: kartki A4 w kolorze niebieskim, białe szablony zimowe, klej, biała pasta rozwodniona w kubeczkach
Przebieg zajęcia:
* Zajęcie wprowadzające:
1. Zabawa ruchowa wg Klanzy, krótkie polecenia w ruchu (Spots in Movement) - przywitanie się z dziećmi (orientacja w schemacie własnego ciała) poszczególnymi częściami ciała. 2. Krótka rozmowa z dziećmi nt. zimy. 3. Wysłuchanie piosenki pt.: „Płatki śniegu”. 4. Omówienie wspólnie z dziećmi treści piosenki, jej nastroju. 5. Ćwiczenia na wyrazach w oparciu o słowa zawarte w piosence, wyklaskiwanie sylab lub tworzenie zdań (w zależności od możliwości dzieci).
* Ćwiczenia ruchowe:
1. Zabawa ruchowo-naśladowcza przy muzyce: „Co obiecały dzieciom płatki śniegu?”. Ćwiczenia wyrabiające poczucie ruchu, naprężające i rozluźniające. 2. Przygotowanie pomocy do kolejnych ćwiczeń i zadań.
* Ćwiczenia ruchowo -słuchowo-wzrokowe:
1. Próby samodzielnego odtworzenia ruchem rytmu piosenki (jej refrenu). Klaskanie, stukanie lub kreślenie w powietrzu. 2. Demonstracja wzoru do piosenki umieszczonego na tablicy tematycznej, omówienie go, pokaz realizacji przez nauczycielkę wraz ze śpiewem piosenki. 3. Wodzenie palcem (rytmicznie) po wzorze przy piosence „Płatki śniegu” (prezentacja przez nauczycielkę), dzieci wykonują zadanie indywidualne na planszach, następnie w powietrzu. 4. Odtworzenie wzoru piosenki na tackach z mokrym piaskiem, próby samodzielnego śpiewania piosenki. 5. Odtworzenie wzoru przy piosence „Płatki śniegu”. Prace na kartkach A4 (ułożenie zimowego obrazka z białych elementów na niebieskich kartkach), malowanie palcem płatków śniegu, o których była mowa w piosence (w rytm melodii odtwarzanej z magnetofonu). 6. Zakończenie zajęcia: wspólna zabawa przy piosence: „Płatki śniegu”. Dmuchanie w zawieszone pod sufitem, na nitkach płatki śniegowe.
Opracowanie zajęcia: mgr Aleksandra Szydło
Zajęcie zostało zrealizowane podczas hospitacji koleżeńskiej w dniu 14.12.2000 r., w Miejskim Przedszkolu Nr 8 w Piekarach Śląskich.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|