Cele ogólne: – zapoznanie z zasadami gry, – kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych części roślin, – wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł gry. Cele szczegółowe: dziecko potrafi: - wymienić poszczególne części roślin ( korzeń, łodyga- gałąź, kwiat, owoc), - przestrzegać ustalonych reguł gry, - współpracować w grupie. Pomoce: kostka do gry, czyste kartki papieru, kredki, Przebieg zajęcia: 1. Zebranie chętnych dzieci do udziału w grze. 2. Dzieci siadają w kole na dywanie. 3. Prowadząca rozdaje dzieciom przybory potrzebne do gry (papier, kredka) 4. Zapoznanie z zasadami gry „Drzewo”. W grze wygrywa uczestnik , który pierwszy, na swojej kartce narysuje drzewo, składające się z określonej liczby elementów: korzeń –3, pień -1, gałęzie -4, liście - 6, kwiaty - 5, owoce - 2 Dziecko rozpoczynające grę zaczyna rysować drzewo na swojej kartce, dopiero wtedy, gdy wyrzuci kostką liczbę oczek 3.Następne elementy drzewa rysuje zgodnie z zaprezentowanym schematem. Należy przy tym zachować kolejność etapów powstawania drzewa. Nie można rysować kwiatów, jeśli w rzucie uzyskano 5 oczek, ponieważ w rysunku brakuje np. pnia , gałęzi i liści. Musi , zatem czekać na kolejny swój rzut kostką. 5. Po zakończeniu gry gratulujemy dziecku, które wygrało. Można grę powtarzać.
|