Nie zmuszajmy dzieci do aktywności,
lecz wyzwalajmy aktywność,
nie każmy myśleć,
lecz twórzmy warunki do myślenia.
nie żądajmy lecz przekonujmy.
Pozwólmy dziecku pytać
i powoli rozwijajmy jego umysł tak,
by samo wiedzieć chciało."
Janusz Korczak
Szkoła to teren, gdzie młody człowiek, odkrywa i rozwija swoje zdolności i talenty.
To miejsce radości, zadowolenia, entuzjazmu we własnej pracy, gdzie dziecko poznaje smak sukcesów zespołowych i indywidualnych. Tu również uczy mierzyć się z porażkami, przygotowując się do aktywnego i twórczego życia.
Misja szkoły
Szkoła:
- uczy szacunku dla prawdy, samodzielności
- stwarza możliwości podejmowania samodzielnych decyzji na miarę wieku dziecka
- jest miejscem harmonijnego rozwoju dziecka
- szanuje godność uczniów, rodziców, nauczycieli
- kształci umiejętność zrozumienia innych i porozumiewania się z nimi
- wspomaga rodzinę w wychowaniu
- pielęgnuje tradycje narodu i państwa polskiego.
- nie toleruje zła i niesprawiedliwości
...Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć....
Kartezjusz
Dyrekcja, nauczyciele i wszyscy pracownicy Szkoły nr 26 organizują proces nauczania i wychowania tak, aby wspierać rodziców w wychowaniu wielostronnym, uwzględniającym harmonijny rozwój intelektualny i duchowy. Kształcenie umysłu przebiega w ścisłym połączeniu z rozwojem psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym. Każdy uczeń znajduje w tym procesie możliwość indywidualnego sukcesu na miarę własnych uzdolnień, predyspozycji i ambicji. Skuteczność podejmowanych działań podnosi aktywne współuczestnictwo w nim rodziców oraz instytucji powołanych do wspierania działań wychowawczych szkoły.
Cele i zadania szkoły:
Szkoła w procesie edukacyjnym w szczególności:
- przekonuje o potrzebie podejmowania wysiłku i trudu ciągłego doskonalenia się,
- umożliwia poznawanie prawdy o sobie i świecie,
- przygotowuje do niełatwego okresu życia – młodości, dorastania oraz podejmowania samodzielnych i odpowiedzialnych decyzji,
- kształtuje kulturę osobistą i kulturę społecznego współżycia,
- wdraża do dyscypliny jako określonej postawy wychowanków,
- wymaga konsekwencji dorosłych w postępowaniu z dziećmi,
- umożliwia rozwijanie indywidualnych możliwości i talentów,
- przygotowuje do wyzwań współczesnej cywilizacji,
- uczy wrażliwości na potrzeby innych, dokonywania wyborów i dostrzegania wokół siebie pojedynczego człowieka,
- kształci umiejętność refleksyjnego stosunku do siebie i otaczającego świata,
- kształtuje świadomość ekologiczną i postawy prozdrowotne.
Szkoła dąży do:
- zapewnienia warunków do wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka,
- kształtowania człowieka twórczego i wrażliwego, o rozwiniętej indywidualności, a jednocześnie zdyscyplinowanego i moralnego,
- kształcenia krytycznego odbiorcy kultury masowej,
- uczynienia jej miejscem integrującym rodziców, uczniów, nauczycieli, absolwentów,
- respektowania ogólnoludzkiego systemu wartości, pielęgnowania tradycji narodu i państwa polskiego,
- nauczenia szacunku dla prawdy, dobra i piękna,
- szukania środków i sposobów zapobiegania zjawiskom agresji i przemocy,
- zapewnienia spójności działań wychowawczych między rodziną, szkołą i innymi instytucjami.
|