O nas
Dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym:
- oddział Szkoły Podstawowej
- oddział Gimnazjum
- Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy Nr 1
Dla uczniów głębiej upośledzonych funkcjonują następujące zespoły zajęć rewalidacyjnych:
- kinezjologia edukacyjna Dennisona
- logopedia
- stymulacja audio-psycholingwistyczna Tomatisa
- integracja sensoryczna
- gimnastyka korekcyjna
- treningi EEG metodą Biofeedback
- zajęcia terapeutyczne z udziałem psa
- muzykoterapia
- arteterapia
Zajęcia dydaktyczne odbywają się, podobnie jak w szkołach masowych, w systemie klasowo-lekcyjnym. Środki dydaktyczne oraz metody są
dostosowane do poziomu rozwoju uczniów. Wymagania edukacyjne oparte są o podstawę programową oraz dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka. Dodatkowo uczniowie posiadające braki dydaktyczne uczestniczą
w zajęciach rewalidacyjnych oraz różnego rodzaju terapiach. Odpowiednie kwalifikacje członków rady pedagogicznej oraz odpowiedni dobór pomocy dydaktycznych zapewniają właściwy rozwój naszych podopiecznych.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Wczesnym wspomaganiem mogą zostać objęte dzieci
od momentu wykrycia u nich niepełnosprawności aż do podjęcia przez nich nauki w szkole. Zajęcia wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, mogą być prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną lub
w grupach 2 do 3 dzieci (z udziałem ich rodzin).
Zajęcia organizowane są na terenie placówki z wykorzystaniem sprzętu stanowiącego własność organizatora zajęć.
W uzasadnionych przypadkach zajęcia mogą być organizowane
na pływalni. Nauczyciele prowadzący zajęcia z wczesnego wspomagania mają kwalifikacje
i predyspozycje do prowadzenia terapii.