O szkole
W 1971 Pani Irena Sporna organizuje naukę dla pierwszych klas specjalnych na terenie gminy z siedzibą w Szkole Podstawowej nr 1 w Żninie. Stwarza początki bazy dydaktycznej i procesu kształcenia dla uczniów upośledzonych umysłowo w odrębnej placówce na terenie miasta. Dwa lata później powołano do życia Szkołę Specjalną nr 4 w Żninie. W 1998 Szkoła Specjalna nr 4 zostaje przemianowana na Zespół Szkół Specjalnych w Żninie.
Kadra
W placówce zatrudnieni są wysoko wykwalifikowani specjaliści, któży podnoszą swoje kwalifikacje na specjalistycznych kursach i szkoleniach. Dzięki staraniom Dyrektora placówki do stworzenia warunków do dalszego kształcenia większość kadry posiada obecnie wykształcenie wyższe pełne (magisterskie). Kadra chętnie służy pomocą i radą swoim podopiecznym.
Metoda TOMATISA
Placówka została objęta projektem współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego: "Metoda Tomatisa". Metoda ta wdrażana jest przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu oraz Ogólnopolską Fundację Edukacji Komputerowej w ramach umowy z Ministerstwem Edukacji i Nauki.
Metoda Tomatisa to stymulacja audio-psycho-lingwistyczna. Terapia ta polega na słuchaniu odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, gdzie dźwięki podawane są drogą powietrzną oraz kostną.
Ramowy plan diagnozy i terapii osób w/g Metody Tomatisa obejmuje:
- Test uwagi i lateralizacji słuchowej.
- Metody pomocnicze w etapie diagnozowania, wywiad z rodzicami, test rodziny, test drzewa, profil lateralizacji słuchowej.
- Dobór odpowiedniego programu terapii.
- Trening słuchowy.
EEG BIOFEEDBACK
Dzięki projektowi współfinansowanemu przez Unię Europejską i Europejski Fundusz Społeczny dla Ministerstwa Edukacji Narodowej szkoła wzbogaciła się w sprzęt pozwalający na diagnostykę i terapię metodą EEG BIOFEEDBACK.
EEG Biofeedback (Elektroencefalograf - biologiczne sprzężenie zwrotne) metoda wykorzystująca wiedzę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną i bio inżynieryjną w celu zwiększenia możliwości naszego umysłu. Poprawia szybkość myślenia, kreatywność i pamięć.
Cele terapii:
- Poprawa koncentracji i uwagi oraz jej utrzymanie.
- Poprawa szybkości uczenia się.
- Wzmacnia pamięć.
- Zwiększenie kreatywności.
- Wzmocnienie pozytywnego myślenia, samopoczucia, samooceny.
- Obniżenie wysokiego poziomu stresu.
- Wyciszenie emocji.
- Poprawa kondycji fizycznej.
Galeria
Serdecznie zapraszamy!
|