|
Francja – co wiemy o tym kraju
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 13038 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Wiadomości związane z krajami Unii Europejskiej można przekazywać już w przedszkolu. Oto przykład przeprowadzonego zajęcia.
Konspekt zajęcia dla grupy dzieci 5-6 letnich Podsumowanie wiadomości
Prowadzenie i opracowanie : mgr Bożena Ledwoń
Temat "Francja – co wiemy o tym kraju?"
Dział : Wychowanie umysłowe
Cel główny: Zapoznanie dzieci z ciekawymi miejscami Francji
Cele operacyjne:
- dziecko zna wiele francuskich nazw i miejsc tj. "wieża Eiffla" "Notre Dame",
- zna z ilustracji, zdjęć i opowiadań wiele ciekawostek tj spacer ze świnka na trufle "Złote Palmy,
- wie, gdzie leży Francja na mapie,
- wie, że miasto Paryż jest stolica Francji,
- wie jak wyglada flaga Francji.
Aspekt wychowawczy
- wdrażanie do kolejnego wypowiadania się.
Forma : praca z całą grupą, praca indywidualna.
Metoda pracy:
czynna
- ćwiczenia praktyczne wykonywane przez dzieci,
słowna
- rozmowa, objaśnienia nauczyciela,
oglądowa
- pokaz ,obserwacja ,dekoracja.
Pomoce : kaseta z melodia do zabawy "samolot", papierowy makieta autobusu, mapa Europy, plansza do pracy indywidualnej komputer – wyswietlanie zdjęć ściągniętych z internetu, dotyczących zabytków Francji.
Literatura: Miesięcznik "Wesołe literki w podróży"-kolekcja przedszkolaka
Przebieg zajęcia :
- Powitanie dzieci.
- Zabawa ruchowo – muzyczna "Samolot"- Klanza.
- Lądowanie we Francji- oglądanie na lotnisku mapy Europy – odszukiwanie na mapie Francji i jej stolicy Paryża , przygladanie się fladze Francji, - przesiadka do autobusu - dzieci za nauczycielem podjeżdżają do poszczególnych stacji tj:
1 stacja – wieża Eiffla – duży plakat, (wieża Eiffla – jest symbolem Paryża – ma już ponad sto lat i mierzy 300 metrów- .Jest to wieżą zbudowana z metalu .Na sama górę można pojechać windą i podziwiać panoramę całego Paryża - jazda autobusem
2 stacja – zamki nad Loarą, ( nad Loarą najdłuższą rzeka Francji, wybudowane są piękne, bajkowe zamki..Literki wybrały się do Chambord ,aby zwiedzić największy z nich – ma 440 pokoi.) - zabawa ruchowa – na zasadach gry francuskiej "kulki" ale nieco zmieniona na potrzeby i możliwości grupy– dzieci dobierają się w
4 osobowe grupy każda osoba ma po 3 papierowe kule . Gracz rzuca przed siebie kule kolejni zawodnicy starają się trafić w leżące kule. Zawodnik , który trafił jakąś kule wygrywa ją . Ten kto zbierze najwięcej kulek zostaje zwycięscą . - jazda autobusem.
3 stacja – "Katedra Notre Dame" – puszczenie fragmentu filmu pt "Dzonnik z Notre Dame" zwrócenie uwagi na charakterystyczną rozetę w kształcie kwiatu.
4 stacja – "Wersal – najpiękniejszy i największy pałac w Europie wybudowany za czasów króla Ludwika XIV - jazda autobusem
5 stacja - "Montmartre"-( czyt. Mąmarr )- dzielnica, w której od wieków mieszkaja i pracują artyści.Na ulicach można tu kupić obrazy i rzeźby od ich twórców .Można też zamówić portret, - jazda autobusem do Cannes (czyt Kan)-nadmorskie miasto, które słynie z corocznych festiwali filmowych – można otrzymać tu autograf od znanych aktorów, którzy przyjeżdżają tu na rozdanie nagród – Złotych Palm,
Zabawa ruchowa - zabawa skoczna pochodząca z Francji "Chłopek" – nasz odpowiednik "zab. w grzyba"
6 stacja – zasłużony odpoczynek w francuskiej restauracji – zapoznanie dzieci z przysmakami Francuzów tj : trufle – aromatyczne grzyby ,które zbiera się głównie zimą – bo pachną wtedy najmocniej – w wyszukiwaniu trufli pomagaja tresowane świnie .Do najbardziej znanych francuskich dań należą ślimaki i żąbie udka .Francuzi lubia też jeść pieczone kasztany. UWAGA nasze polskie kasztany nie nadają się do jedzenia. - pożegnanie Francji – powrót do kraju samolotem- piosenka- zabawa Klanza.
- Ćw. rąk – przygotowanie dzieci do zajęcia indywidualnego.
- Wytłumaczenie zajecia indywidualnego.
6 - latki - kolorowanie pól na obrazku według kodu np. pola oznaczone są różnokolorowymi kropkami należy wypełnić pola takim kolorem jaki wskazuje kropka - aby dowiedzieć się co przedstawia arras .(Arras to najpiękniejsze w świecie tkaniny , które tkacze wyrabiali w mieście ARRAS) 5 - latki - kolorowanie pól na obrazku według kodu np. pola oznaczone kropką – kolorujemy na czerwono , kreska - na niebiesko , haczykiem - na żółto - pozakończeniu powstaje Asteriks – wesoły wojownik z francuzkich komiksów – na którego cześć wybudowano park rozrywki pod Paryżem.
- Ocena prac
- Podziękowanie za wspólną zabawę
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|