Lp.
|
Temat lekcji
|
Liczba godzin
|
Podstawowe cele
|
Ścieżka międzyprzedmiotowa
|
1.
|
Lekcja organizacyjna. Zapoznanie z regulaminem pracowni.
|
1.
|
Wzbudzanie motywacji do systematycznej i planowanej pracy podczas zajęć; wdrażanie regulaminu pracowni.
|
Prozdrowotna.
|
2.
|
Powtórzenie i utrwalenie materiału z klasy pierwszej .
|
4.
|
Nawyk samooceny wyników działalności.
|
|
3.
|
Pojęcie i rodowód algorytmu. Algorytmy w życiu codziennym.
|
1.
|
Wzbogacenie wiadomości o algorytmie.
|
|
4.
|
Istota procesu przetwarzania informacji.
|
1.
|
Umiejętność rozumienia istoty procesu przetwarzania informacji.
|
|
5.
|
Cechy strukturalne algorytmu. Rola instrukcji sterujących.
|
1.
|
Umiejętność opisu cech algorytmu.
|
|
6.
|
Algorytm- informatycznym opisem planu rozwiązania problemu. Konstruowanie i sposoby zapisu algorytmów.
|
3.
|
Umiejętność opisu planu rozwiązania problemu.
|
|
7.
|
Wybrane problemy algorytmiczne.
|
3.
|
Wzbogacanie umiejętności pisania (tworzenia) algorytmów.
|
|
8.
|
Od wyboru metody rozwiązania zadania do jego zapisu w postaci procedury.
|
3.
|
Doskonalenie umiejętności pisania algorytmów rozwiązujących zadania.
|
|
9.
|
Logo Komeniusz- język programowania.
|
6.
|
Wzbogacanie wiadomości o językach programowania. Kształcenie umiejętności programowania w języku Logo: tworzenie rysunków; wykonywanie obliczeń; definiowanie poleceń (tworzenie procedur); definiowanie funkcji; zmienne globalne i lokalne; definicje rekurencyjne; szyfrowanie depesz tworzenie postaci żółwi.
|
|
10.
|
Realizacja własnych projektów w języku Logo.
|
4.
|
Doskonalenie umiejętności programowania w języku Logo.
|
|
11.
|
Logo Komeniusz- środowisko przyjazne użytkownikowi.
|
4.
|
Wzbogacanie wiadomości o możliwościach języka Logo.
|
|
12.
|
Multimedia- technologiczny przełom informacji.
|
4.
|
Doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji w multimedialnych źródłach wiadomości.
|
Czytelnicza i medialna.
|
13.
|
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
|
1.
|
Nawyk samooceny wyników pracy.
|
|
|
SUMA
|
36.
|
|