|
Potyczki sportowo-umysłowe dla uczniów klas I - III
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4014 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Rywalizacja międzyklasowa to wspaniały sposób na udaną zabawę oraz kształtowanie pożądanych cech charakteru ucznia. Działalność ruchowa połączona z inną formą aktywności dziecka pełni rolę bodźca działającego na fizyczną, psychiczną i umysłową strone osobowości. Potyczki sportowo-umysłowe rozwijają intelekt oraz sprawność fizyczną...
SCENARIUSZ TURNIEJU MIĘDZYKLASOWEGO PT.
„POTYCZKI SPORTOWO – UMYSŁOWE
DLA UCZNIÓW KLAS III”
CELE
- wszechstronne rozwijanie zainteresowań sportem, - wzbogacanie czynnego słownictwa związanego ze sportem, - rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie, - współzawodnictwo zgodne z zasadami fair play, - integrowanie klas przez współzawodnictwo, - wyzwalanie u dzieci radości i zadowolenia płynącego ze wspólnej zabawy.
UCZESTNICY
- zespoły 10-osobowe z klas · 3 osoby wykonują zadania umysłowe, · 7 osób bierze udział w wyścigach rzędów, - gotowość grupy zgłasza kapitan.
SPOSÓB PUNKTOWANIA
- konkurencje umysłowe: · konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt, · konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów, - wyścigi rzędów · w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów, - zdobyte punkty sumujemy.
PRZEBIEG
1. Przedstawienie tematu potyczek i celu. 2.Prezentacja drużyn. 3. Powołanie jury. 4. Omówienie sposobu punktowania. 5. Przebieg imprezy. 6.Podsumowanie zdobytych punktów, ogłoszenie wyników i rozdanie dyplomów. 7. Rozwiązanie konkursu – krzyżówki.
Konkurencje
Opis zadania
Punktacja 1. Rozsypanka dla każdej drużyny. Drużyny mają za zadanie prawidłowo połączyć nazwisko sportowca z uprawianą przez niego dyscypliną sportową. Jerzy Dudek – piłka nożna Anna Rogowska – skok o tyczce Adam Małysz – skoki narciarskie Tomasz Sikora – biathlon Otylia Jędrzejczak – pływanie Robert Korzeniowski - chód
1 pkt za każde prawidłowe połączenie. 2. Układanie wyrazów rymujących się. Drużyny starają się ułożyć jak najwięcej wyrazów rymujących się z wyrazem „sport” w ciągu 1 minuty.
1 pkt za każdy wyraz. 3. Odgrywanie scenek. Drużyny wybierają 1 osobę do odegrania scenki – „pokaż jak zachowałbyś się gdybyś zdobył złoty medal na olimpiadzie”.
0-2 ptk 4. Wyścigi rzędów. Zawodnik biegnie z woreczkiem, przeskakuje przez ławeczkę, obiega pachołek, wracając znowu przeskakuje przez ławeczkę i przekazuje woreczek następnemu.
1-4 pkt 5. Wyścigi rzędów. Zawodnik biegnąc zostawia woreczek w obręczy na ławeczce, obiega pachołek i wraca do rzędu. Następny biegnie, zabiera woreczek z obręczy, obiega pachołek i podaje woreczek następnemu zawodnikowi.
1-4 pkt 6. Wyścigi rzędów. Zawodnik dobiega do ławeczki, wykonuje leżenie przodem i podciągając się za pomocą rąk przesuwa się na koniec ławeczki. Następnie biegnie do pachołka , obiega go i wraca.
1-4 pkt 7. Układanie odpowiedzi na pytania. Drużyny odpowiadają na pytania czytane kolejno przez prowadzącego, odpowiedzi zapisują na kartkach, które sprawdzi jury. 1. Ile medali zdobyli polscy sportowcy na ostatniej zimowej olimpiadzie? 2. Wymień choć jednego polskiego medalistę ostatnich igrzysk. 3. Ile kół jest na fladze olimpijskiej? 4. W jakim mieście odbyła się ostatnia zimowa olimpiada? 5. Wymień dwie konkurencje zimowych igrzysk. 0-5 pkt 8.Rozwiązywanie rebusów. „Kto pierwszy ten lepszy”.
Na podstawie rebusów drużyny odgadują wyrazy związane ze sportem. 1 pkt za każdy wyraz. 9.Układanie puzzli. Każda drużyna otrzymuje puzzle do ułożenia przedstawiające tę samą dyscyplinę sportową.
1-4 pkt 10. Wyścigi rzędów. Na trasie wyścigu znajdują się dwa pachołki. Zawodnik z pałeczką dobiega do pierwszego, nakłada na niego pałeczkę i obiega drugi pachołek. Wracając zdejmuje pałeczkę i przekazuje ją następnemu zawodnikowi.
1-4 pkt 11. Wyścigi rzędów. Zawodnik biegnąc do pachołka przechodzi przez szarfę (najpierw przechodzą nogi), następnie obiega pachołek i wraca do drużyny. 1-4 pkt 12. Wyścigi rzędów. Cała drużyna na sygnał obiega pachołek, na linii mety ustawia się w takiej kolejności jak przed startem.
1-4 pkt
Scenariusz opracowały: Danuta Jarocha Beata Kubaczyk Jolanta Radomska - konkurencje umysłowe:· konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,· konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,- wyścigi rzędów· w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,- zdobyte punkty sumujemy. - konkurencje umysłowe:· konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,· konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,- wyścigi rzędów· w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,- zdobyte punkty sumujemy. - konkurencje umysłowe:· konkurencje „kto pierwszy ten lepszy” – 0 lub 1 punkt,· konkurencje oceniane przez jury – 0-6 punktów,- wyścigi rzędów· w zależności od zajętego miejsca – 0-4 punktów,- zdobyte punkty sumujemy. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|