|
Scenariusz zajęcia otwartego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2459 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców klasy I a
Data : 16 XII 2005 rok
Na zajęcia te zaprosiłam rodziców swoich uczniów . Uczyniłam to w celu uświadomienia rodzicom jak :
wyglądają zajęcia i praca z uczniami na poziomie klasy I .Chciałam też , aby rodzice mieli okazję zaobserwować pracę swoich dzieci w zespole klasowym , ich zachowanie , zaangażowanie , wysiłek intelektualny . Rodzice w czasie zajęcia będą też mieli stworzoną okazję aby włączyć się do wspólnej pracy ze swoimi pociechami . Krąg tematyczny – Święta Bożego Narodzenia tuż , tuż
Temat dnia – Zwyczaje i tradycje świąt Bożego Narodzenia .
Edukacja społeczno – przyrodnicza :
- zwyczaje i tradycje świąteczne kultywowane w rodzinnym domu
Edukacja polonistyczna z elementami kultury :
- wypowiedzi na temat przygotowań do świąt na podstawie własnych doświadczeń i po wysłuchaniu tekstu Marii Terlikowskiej – Zapach Gwiazdki
- uzupełnianie zdań podanymi wyrażeniami
- kultywowanie tradycji z pokolenia na pokolenie
Edukacja matematyczna :
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
Edukacja muzyczna , plastyczna i techniczna :
- kolorowanie choinkowych ozdób i drzewka
- śpiewanie znanych kolęd
Edukacja motoryczno –ruchowa :
- zabawa w naśladownictwo chodu świętego Mikołaja , marszu wielkoludów i krasnoludków , tańca motyli.
Przewidywane osiągnięcia uczniów :
- znają i chętnie wypowiadają się na temat zwyczajów i tradycji świątecznych
- potrafią uzupełnić tekst z lukami
- liczą w zakresie10
- potrafią dokładnie pomalować rysunek konturowy
- znają i śpiewają popularne kolędy
Środki dydaktyczne :
- odbite karty ksero z zadaniami matematycznymi
- tekst z lukami
- tekst – Zapach Gwiazdki – M Terlikowska
- przygotowane kontury choinek do zakolorowania i udekorowania
- karty okolicznościowe - różne
- kasety audio z kolędami i z nagranym wierszem
- wiersz Wesołych świąt - W. Melzacki
Metody pracy :
Podające – polecenia do wykonania Poszukujące – dyskusja , wyszukiwanie Praktyczne - pisanie , czytanie , rozwiązywanie zadań matematycznych , kolorowanie , śpiew kolęd , nakrycie stołu
Przebieg zajęć ( przewidywany czas – 60 minut )
- Powitanie zaproszonych gości – rodziców i pana dyrektora
Wszyscy stajemy w kręgu . Nauczyciel wita : Wszystkich tych , którzy bardzo cieszą się że przyszli do szkoły , Wszystkich tych , którzy mają dziś świetny humor , Wszystkich tych , którzy są w trakcie świątecznych porządków , Wszystkich tych , którzy widzieli już świętego Mikołaja Osoby , które czują się powitane machają do pozostałych i je pozdrawiają .
- Dziękujemy rodzicom a teraz zadanie dla dzieci – nauczyciel prosi o wybranie spośród kart okolicznościowych tylko jednej przez każdego ucznia karty związanej z nadchodzącymi świętami i powrót z nią do ławki . Każde dziecko uzasadnia swój wybór i krótko opisuje co przedstawia jego pocztówka pokazując ją pozostałym uczestnikom lekcji ..
- Więc teraz to już na pewno wiecie o czym będziemy mówić na dzisiejszych zajęciach - o Świętach Bożego Narodzenia
- Nauczyciel zapowiada przeczytanie tekstu i prosi dzieci o zapamiętanie nazw potraw i innych tradycji związanych ze świętami ,a opisanych w opowiadaniu .
Nauczyciel czyta tekst – Zapach Gwiazdki – M Terlikowskiej - uczniowie wymieniają nazwy potraw kluski z makiem , zupa grzybowa , groch z kapustą ciasto drożdżowe mówią też o starym porzekadle – Jaka Wigilia –taki cały rok . Wymieniają też zwyczaj ubierania choinki .
- Nauczyciel prosi o wymienienie innych dań i zwyczajów świątecznych obchodzonych w ich domach
Uczniowie wymieniają : obdarowywanie się prezentami , postna wieczerza wigilijna , puste nakrycie dla zbłąkanego wędrowca , sianko pod białym obrusem, śpiewanie kolęd , dekorowanie choinki i budowanie szopki betlejemskiej , dzielenie się opłatkiem,
- Nauczyciel proponuje wspólne zaśpiewanie kolędy :Pójdźmy wszyscy do stajenki .
- A teraz uczniowie będą uzupełniali zdania wyrazami z ramki – praca zespołowa z rodzicem . Czytamy głośno , indywidualnie uzupełnione zdania . Kolorujemy drzewo w naturalne kolory (przygotowane karty na ksero )
- Już się trochę zmęczyliśmy podobnie jak Mikołaj gdy obejdzie tyle domów też jest zmęczony pokażcie jak chodzi ktoś bardzo zapracowany
- jak chodzą lekkie krasnoludki
- jak poruszają się wielkoludy
- jak zwinnie fruwają motylki
- A teraz pora zająć się liczeniem . Przed wami jest kartka z zadaniami matematycznymi . Proszę policzyć zgodnie z instrukcją ile na choince jest ozdób.
Policzcie ile ozdób jest razem według schematu Oblicz ile zostało ozdób . Pokolorujcie pięknie ozdoby choinkowe .
- Wysłuchanie nagrania wiersza – Wesołych Świąt .
- Zakończenie zajęć
Wspólne zaśpiewanie kolędy : Dzisiaj w Betlejem .Dekorowanie świątecznego stołu przez dzieci : biały obrus , sianko pod obrusem świece , szopka , opłatek .
- Zadanie pracy domowej : Pomalować choinkę na kartach i podpisać ją swoim imieniem i nazwiskiem.
- Ewaluacja – Dzisiaj na zajęciach było ( zabawa w dopowiadanie ) .......Zapowiedź wykonania wystawki klasowej – dekoracji ze świątecznych kart .
- Pożegnanie gości
Opracowała : Iwona Rogińska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|