|
Czy jestem uprzejmym człowiekiem?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3011 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Celem zajęć jest wdrażanie dzieci do właściwego zachowania się w różnych sytuacjach oraz samooceny. Jak pomagać innym, być uprzejmym, serdecznym.
Czy jestem uprzejmym człowiekiem? Data: 20 października 2005r. Temat: Konspekty lekcji
Indywidualne wypowiedzi dzieci na temat wydarzeń z ich życia i przeczytanych rymowanek. Układanie zdań z rozsypani zdaniowej. Ustalenie zasad właściwego zachowania się w różnych sytuacjach. Próba samodzielnego układania rymowanek. Czytanie i zapisywanie liczb w zakresie 100. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
Cele: Wdrażanie do uważnego słuchania czytanych tekstów oraz wypowiadanie się pełnymi zdaniami na ich temat.
Kształcenie umiejętności wyrażania własnych opinii na temat: Co znaczy być uprzejmym człowiekiem. Doskonalenie techniki rachunkowej w zakresie 100. Właściwe zachowanie w różnych sytuacjach.
Forma pracy: Zbiorowa, indywidualna, grupowa.
Metody pracy: Pogadanka, problemowa, zadaniowa.
Pomoce dydaktyczne: puzzle matematyczne, krzyżówka wyrazowa, rymowanki, rozsypanka zdaniowa.
Tok lekcji
- Powitanie
- Zabawa do piosenki "Dziękuję, przepraszam i proszę trzy słowa za małe trzy grosze"
- Wprowadzenie do tematu lekcji - puzzle matematyczne z hasłem "Czy jestem uprzejmym człowiekiem? (na tablicy układamy puzzle z działaniami matematycznymi i sylabami hasła oraz wynikami).
- Rozmowa na temat uprzejmości.
- Podział dzieci na grupy - każda grupa ma do omówienia zagadnienia.
- Co to znaczy być uprzejmym człowiekiem?
- Jakich słów używamy gdy jesteśmy uprzejmi?
- W jakich sytuacjach używamy tych słów?
- Zabawa ruchowa "Człowiek do człowieka" (dzieci dobierają się w pary i wykonują polecenia prowadzącego np. dotykamy się kolanami, dotykamy się głowami, stopami, plecami itp. Na hasło "człowiek do człowieka" trzeba zmienić parę. Dziecko, które nie znalazło pary prowadzi zabawę.)
- Układanie rymowanek z rozsypanek wyrazowych i zapisanie ich w zeszycie.
- Gdy dobrych manier Ci nie brakuje biorąc używasz słowa dziękuję.
- Gdy kwiatki mamie przynoszę podając mówię proszę.
- Gdy kogoś zasmucę - powracam powiedzieć głośno - przepraszam.
Próba samodzielnego układania rymowanek do podanych rymów. kupuję - dziękuję noszę - proszę
- Układanie rozsypanki zdaniowej (na odwrocie wyrazu rozsypanki jest wynik działania, zadaniem dzieci jest dopasować wynik do działania. Gdy zadanie zostanie wykonane prawidłowo powinniśmy otrzymać wierszyk o magicznych słowach).
Proszę, przepraszam, dziękuję
pięknie, a nic nie kosztuje. Używaj słów tych na co dzień, bo one zawsze są w modzie.
- Odgrywanie scenek związanych z uprzejmością (według pomysłu dzieci).
- Zabawa w kręgu - przekazywanie sobie miłych informacji. Dzieci uzupełniają zdania: "Lubię w Tobie …."
mgr Katarzyna Tomczak mgr Małgorzata Pajor
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|