TEMATY LEKCJI |
WZORCE ZDANIOWE / słownictwo |
POMOCE |
1. Polska i kraje niemieckojęzyczne. Zapoznanie z klasą. Podstawowe wiadomości o krajach niemieckojęzycznych. |
Ich bin ... (rozumienie ze słuchu) |
flagi i mapy krajów niemieckiego obszaru językowego, czasopisma niemieckie, widokówki, nagrania magnetofonowe (piosenki); |
2.Poznanie imion własnych i sposobu przedstawiania się. |
Martin, Susi, Markus, Uli, Katrin, ...Ich bin ... |
ilustracje: chłopiec i dziewczynka; [P5; C3] |
3.Witanie się w różnych porach dnia. |
Guten Tag, Martin!, Guten Morgen!, Guten Abend!, Gute Nacht! |
obrazki przedstawiające różne pory dnia, ilustracje wykonywane przez uczniów w zeszycie, wydrukowane podpisy do ilustracji; [P6; C4,5] |
4.Podawanie miejsca zamieszkania i pytanie o nie. Nauka piosenki "Wer bist du?" |
Wer bist du? Ich wohne in Polen. Wo wohnst du? |
nagranie magnetofonowe, wyrazy do wklejenia; [P7; C7-10] |
5.Pozdrowienia grzecznościowe. Utrwalenie sposobu przedstawiania się i pytania o miejsce zamieszkania. |
Guten Morgen! Guten Abend! Hallo! Auf Wiedersehen! |
nagranie magnetofonowe, obrazki przedstawiające różne pory dnia [P8,9; C11,12] |
6.Liczebniki główne z zakresu 1-6 - wprowadzenie. |
liczebniki główne 1-6 |
kreda kolorowa, nagranie magnetofonowe, domino liczbowe |
7.Liczebniki główne z zakresu 6-12 - wprowadzenie. |
liczebniki główne 1-12 |
kreda kolorowa, domino liczbowe, nagranie magnetofonowe |
8."Eins, zwei, Polizei" Wprowadzenie nowego słownictwa związanego z piosenką. Utrwalenie liczebników. |
elf, zwölf, Polizei, Offizier, alte Hex' |
nagrania magnetofonowe, zilustrowanie słów piosenki za pomocą obrazków [C13] |
9.Piosenka "Eins, zwei, Polizei" - utrwalenie. |
schlafen gehen, kommen die Wölf' |
nagranie, obrazki, materiały kserograficzne; [P10, 31; C14] |
10.Utrwalenie liczebników z zakresu 1 - 12. |
liczebniki główne 1-12 |
karteczki z cyframi (odczytywanie) plansza z ponumerowanymi obrazkami [C5, 15] |
11."Mein Haus" Wprowadzenie słownictwa związanego z domem. |
mein Haus, vier Wände / Türen / Zimmer / Fenster |
ilustracje w zeszytach |
12.Nauka piosenki "Mein Haus". Inscenizacja tekstu piosenki. |
|
nagranie [P7; C19] |
13."Mein Haus" Utrwalenie słownictwa. |
|
nagranie [P7; C22, 23] |
14.Wprowadzenie nazw kolorów. |
grün, rot, blau, gelb, ... |
materiały kserograficzne - podpisy, kolorowe pisaki |
15.Wir malen den Winter. Wprowadzenie słownictwa związanego z zimą. |
Es schneit. Es ist kalt. ; der Winter, der Tannenbaum, die Blätter |
podpisy do rysunków |
16.Nauka piosenki "O Tannenbaum". Wprowadzenie nowego słownictwa. |
|
nagrania magnetofonowe - różne wersje piosenki [P11; C17] |
17.Lekcja powtórzeniowa. Ćwiczenia utrwalające. |
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych |
nagrania magnetofonowe, ilustracje, materiały kserograficzne |
18.Meine Familie. Osoby w rodzinie - określanie stopnia pokrewieństwa. |
mein Vater / Bruder / Opa / meine Mutter / Schwester / Oma |
rysunki w zeszytach [P13; C24] |
19.Rymowanka "Meine Familie". Zaimek dzierżawczy "mein, meine" |
Mein Vater heißt ... . |
ilustracje, nagranie magnetofonowe [P13; C26] |
20.Das ist meine Familie. Utrwalenie poznanych zwrotów w dialogu. |
Wohnst du hier? Das ist mein Haus. Halt! |
nagranie magnetofonowe, ilustracje [P13; C27] |
21. Meine Spielzeuge.Nazwy wybranych zabawek. |
mein Teddy / Ball / Drachen / Auto / Hund / Puppenhaus/ Buch meine Katze / Puppe / Ente |
obrazki, ilustracje w zeszytach, zabawki, wyrazy do wklejania, [P17] |
22.Meine Spielzeuge. Utrwalenie nazw zabawek. |
|
obrazki, ilustracje w zeszytach, magnetofon [P17, C29] |
23.Wo ist mein Ball? Odgrywanie scenek sytuacyjnych. |
Ich weiß nicht. Hier, bitte! Danke. |
obrazki, magnetofon [P18, 19, C33] |
24.Meine Katze ist schwarz. Poszerzenie nazw kolorów. |
schwarz, weiß, braun ... Die Socke ist rot. |
kolorowe pisaki [P20, C36, 37, z35] |
25.Oh, hier ist mein Hund! Dein Hund? Ćwiczenie użycia zaimka dzierżawczego. |
mein - dein |
magnetofon, zabawki [P18, 19, C34] |
26. Zu Hause. Nazwy czynności wykonywanych w domu. 1 os. l.poj. czasownika |
zwrot: zu Hause Ich esse. Ich singe. Ich spiele Klavier. Ich tanze. Ich renne. Ich schlafe. |
obrazki, nagranie magnetofonowe [P22, C39-41] |
27.Ich habe Geburtstag. Podawanie wieku. Nauka piosenki urodzinowej. |
Wie alt bist du? Ich bin sieben. die Torte |
nagrania magnetofonowe, magnetofon z możliwością nagrywania [P23, C42-44] |
28.Powtórzenie i utrwalenie materiału z jednostek 10 - 15 podręcznika. |
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych |
magnetofon, ilustracje [P16-23] |
29.Guten Appetit! Nazwy wybranych artykułów spożywczych. |
die Banane, die Tomate, die Gurke, die Pflaume, die Orange, Schokolade |
owoce, tabliczka czekolady [P24, C45-47] |
30.Nauka piosenki: "Das esse ich gern." Rodzajnik określony i nieokreślony rzeczownika. |
Ich esse eine Banane. Die Banane ist gelb. Guten Appetit!, gut |
owoce, tabliczka czekolady (Rate mal! Was ist das? Wie ist das?) [P24] |
31.Nauka piosenki "Weiß, weiß ..." 3 os l.poj i l.mn. czasownika "sein", spójnik "weil" |
Schneemann, Nikolaus, Polizist |
nagranie magnetofonowe, ilustracje [P25, C48 - 51] |
32.Schulsachen. Nazwy przyborów szkolnych. |
Ich packe meine Tasche. |
teczka, przybory szkolne [P26, C52, 53] |
33.Nasze przybory szkolne - utrwalenie słownictwa. |
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych |
przybory szkolne [C54, 55] |
34.Powtórzenie wiadomości z jednostek 15 - 20 podręcznika. |
utrwalenie poznanych struktur zdaniowych |
ilustracje, materiały kserograficzne [P23 - 29] |
35.Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z zakresu klasy pierwszej. |
utrwalenie poznanych wzorców zdaniowych |
ilustracje, poznane przedmioty, materiały kserograficzne |