Szkoła Podstawowa nr 5 jest placówką z oddziałami integracyjnymi, działającą w oparciu o autorskie programy, obejmujące organizację i koncepcję merytoryczną pracy oraz zatrudnia specjalistów wspierających rozwój dziecka niepełnosprawnego. Klasy integracyjne są ważnym elementem pracy wychowawczej.
Pomimo krótkiego okresu działalności, w szkole ukształtowało się już wiele tradycji. Mamy na swoim koncie liczne osiągnięcia i wysokie lokaty w wielu konkursach, przeglądach, festiwalach. Budowana wizja pracy szkoły pozwala efektywnie rozwijać i wszechstronnie kształtować osobowość oraz intelekt naszych wychowanków.
Realizując działania dydaktyczne i wychowawcze, chcemy wyrobić w naszych uczniach poczucie współodpowiedzialności za wizerunek Naszej Szkoły.
ŚWIETLICA
Zaprasza dzieci klas I - IV, które nie mogą mieć zapewnionej opieki rodziców w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Dzieci w świetlicy mają zapewnioną opiekę, pomoc w nauce, relaks i zabawę. Zajęcia odbywają się zgodnie z hasłami tygodniowymi i planem tematyki całorocznej pracy wychowawczej.
Zapewniamy dzieciom:
warunki do nauki własnej,
pomoc w nauce, wdrażamy do samodzielnej pracy umysłowej poprzez udział dzieci w różnych formach zajęć,
ujawniamy i rozwijamy zainteresowania i uzdolnienia,
często organizujemy gry i zabawy ruchowe na powietrzu i w sali sportowej,
dbamy o zdrowie i rozwijamy nawyki higieny osobistej,
rozwijamy samodzielność, samorządność oraz aktywność społeczną,
rozwijamy szeroką współpracę z wychowawcami uczniów, pedagogiem szkolnym, psychologiem, logopedą, biblioteką, zapraszamy do współpracy rodziców.
Jedną z ciekawszych form zajęć są spotkania w klubie Ekoludka. Dzieci współtworzą kącik Ekoludka gromadząc ciekawe okazy roślin, przygotowują tablice informacyjne, uczestniczą w akcjach ogólnoszkolnych np. sprzątanie świata, przygotowują inscenizacje tematyczne.
BIBLIOTEKA
Obecnie biblioteka szkolna posiada zbiory liczące 6590 szt. różnorodnych dokumentów (książki, broszury, dokumenty dźwiękowe, dokumenty filmowe i programy komputerowe). Prenumerujemy 29 tytułów gazet i czasopism dla uczniów i nauczycieli.
Praca pedagogiczna biblioteki to m.in. lekcje w ramach realizacji modułu bibliotecznego ścieżki międzyprzedmiotowej Edukacja czytelnicza i medialna.
Corocznie uczniowie naszej szkoły uczestniczą w Ogólnopolskim Konkursie Twórczości Literackiej Dzieci i Młodzieży Gimnazjalnej, zdobywając nagrody i wyróżnienia.
W każdym roku szkolnym przeprowadzamy eliminacje do kolejnych edycji Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Poezji i Prozy Polskiej.
Biblioteka szkolna aktywnie uczestniczy w obchodach Słupskiej Wiosny Literackiej. Tradycją naszej szkoły jest coroczne organizowanie spotkań autorskich dla uczniów naszej szkoły, a czasem także dla rodziców i nauczycieli. Gościliśmy już wielu znanych autorów literatury dla dzieci oraz innych twórców kultury.
Biblioteka jest miejscem, gdzie wielu nauczycieli prowadzi dodatkowe zajęcia ze swoimi uczniami, zarówno grupowe, jak i indywidualne, w tym zespoły wyrównawcze i koła zainteresowań (również z wykorzystaniem komputera).
POGOTOWIE TEATRALNE
Jest teatrem skupiającym dzieci z zespołu "Pleciugi" ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Słupsku współpracującym z Pogotowiem Teatralnym ze Szczecina, w którego szeregach pracują aktorzy zawodowi, psychoterapeuci, lekarze.
Realizujemy spektakle dla tych wszystkich dzieci oraz ludzi, którym potrzeba jest ciepła, radości i nadziei. Dotrzemy wszędzie, gdzie nas potrzebują: do szpitali, przedszkoli, Domu Dziecka, ośrodków szkolno - wychowawczych, terapeutycznych itp.
LOGOPEDA
Terapią logopedyczną w szkole objęte są dzieci z wadami wymowy z klas I-IV. Szczególna pomoc skierowana jest do uczniów o obniżonej sprawności intelektualnej, gdzie opóźniony rozwój mowy jest konsekwencją złożonych zaburzeń psychofizycznych. Ćwiczenia prowadzone są indywidualnie i zespołowo w zależności od rodzaju o stopnia nasilenia zaburzeń.
Terapia ukierunkowana jest na usuwanie zaburzeń mowy, nauczanie mowy, która się nie wykształciła, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej.
W pracy terapeutycznej wykorzystywane są zindywidualizowane ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, fonacyjne, kształcące słuch fonemowy oraz usprawniające narządy artykulacyjne. Często podczas zajęć logopedycznych towarzyszy d zieciom zabawa. Utrwalają wymowę poszczególnych głosek rozwiązując rebusy, zagadki, czytają zabawne teksty.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY |