O nas
Misją naszej szkoły jest
zapewnienie wszechstronnego rozwoju każdemu uczniowi na miarę jego możliwości oraz przygotowanie go w jak największym zakresie do życia w społeczeństwie. Staramy się, aby jak największa liczba naszych uczniów, pomimo ich problemów, miała możliwość
uzyskania kwalifikacji, dzięki którym będzie w przyszłości mogła zapewnić sobie byt oraz czerpać pełną satysfakcję z umiejętności, które uzyskała dzięki pobytowi w murach naszej placówki.
W naszej placówce obejmujemy wszechstronną opieką dzieci i młodzież posiadające
orzeczenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o:
- upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim
- upośledzeniu umysłowym w stopniu umiarkowanym
- upośledzeniu umysłowym w stopniu głębokim
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Skierowanie dziecka na te zajęcia wydaje organ prowadzący na podstawie wniosku rodziców i opinii wydanej przez placówkę stwierdzającą konieczność prowadzenia takich zajęć. Orzeczenie o potrzebie uczestniczenia dziecka w zajęciach WWRD wydaje po przeprowadzeniu badania Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna.
Zajęcia WWRD w naszej placówce są prowadzone przez
wykwalifikowany zespół specjalistów, który wspomaga rozwój dziecka pośrednio, dostarczając rodzicom wiedzy i umiejętności do tego, aby w warunkach domowych mogli wspierać i monitorować rozwój swoich dzieci. Specjaliści dysponują wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych oraz metod terapeutycznych.
Każde dziecko objęte zajęciami jest poddawane pełnej diagnozie:
- pedagogicznej
- logopedycznej
- rehabilitacji ruchowej
- terapii integracji sensorycznej (w zależności od potrzeb dziecka)
PRZEDSZKOLE
Jesteśmy publiczną placówką oświatową o
przyjaznej, domowej atmosferze, która specjalizuje się w opiece, wychowaniu i edukacji dzieci z niepełnosprawnością
intelektualną i innymi zaburzeniami rozwoju. Do przedszkola przyjmujemy wszystkie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
z terenu Włocławka i okolic w wieku od 5 do 10 lat.
Przyjmujemy dzieci z:
- niepełnosprawnością intelektualną
- opóźnionym rozwojem mowy
- zaburzeniami rozwoju słuchu
- opóźnionym rozwojem psychoruchowym
- autyzmem
- zespołem Downa
- niepełnosprawnością sprzężoną
- takimi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, które utrudniają
lub uniemożliwiają uczęszczanie do przedszkola ogólnodostępnego
SZKOŁA PODSTAWOWA I GIMNAZJUM
Nauka w szkole jest ukierunkowana na:
- rozwijanie w jak najpełniejszym zakresie osobowości, oraz zdolności umysłowych i fizycznych dziecka
- rozwijanie w dziecku szacunku do praw i obowiązków człowieka
- rozwijanie w dziecku szacunku do jego rodziców, wychowawców i osób starszych
- rozwijanie w dziecku poszanowania środowiska naturalnego
- przygotowanie dziecka do życia w wolnym społeczeństwie w duchu zrozumienia, pokoju i równości
- przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie informacyjnym
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY I ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA
Placówka nasza nastawiona jest w szczególności na pracę z uczniami, którzy:
- na skutek obniżonej sprawności intelektualnej, psychicznej i fizycznej nie mogą w pełni rozwijać się w warunkach stwarzanych przez szkoły masowe
- przeżywają trudności dostosowawcze i wymagają w związku z tym specyficznego postępowania wychowawczego i dydaktycznego
- przeżywają trudności wynikające z dysfunkcji ich rodzin